• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
5

استاندار:حمل و نقل شهری متناسب با محیط جغرافیایی توسعه یابد

  • کد خبر : 18028
  • 12 آذر 1398 - 18:27
استاندار:حمل و نقل شهری متناسب با محیط جغرافیایی توسعه یابد
استاندار گیلان گفت: توسعه حمل و نقل شهری،باید متناسب با هر محیط جغرافیایی تصمیم‌گیری شده و به طور جدی در برنامه ریزی ها قرار گیرد.

به گزارش  روابط عمومی استانداری گیلان به گیلان شهر حاکیست؛  ارسلان زارع  روز سه شنبه در نشست بررسی پروژه قطار شهری ( تراموا) رشت با حضور معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اظهار داشت: حمل و نقل شهری یکی از مهمترین مولفه های توسعه یافتگی هر جامعه‌ای  است  که امروزه با توجه به تحولات روز افزون جامعه و ضرورت بهره مندی از برنامه های کارآمد متناسب با مقتضیات روز، تکمیل حمل و نقل شهری اهمیت بیشتری می یابد.

وی به روند افزایش قیمت سوخت و نیز ترافیک شهرها به خصوص رشت اشاره و خاطرنشان کرد: لازم است در مورد توسعه حمل و نقل شهری، متناسب با هر محیط جغرافیایی تصمیم‌گیری شده و به طور جدی در برنامه ریزی ها قرار گیرد.

زارع افزود: تراموا یکی از سیستم‌های حمل و نقل رایج فعلی برای حل مشکل ترافیک شهرهایی‌ست که مشکل زمین داشته و همچنین توان مالی و امکان شرایط فنی مترو نیز به آسانی برای آنان وجود ندارد.

در این نشست معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز با بیان اینکه هزینه اجرای تراموا نسبت به مترو یک سوم است، گفت: استفاده مردم از تراموا نیازمند فرهنگ‌سازی و تبیین افکار عمومی است و در این مسیر وزارت کشور آمادگی حمایت‌های لازم را دارد.

حسین رجب صلاحی با قدردانی از اهتمام ویژه مجموعه مدیریتی استان گیلان در حوزه پسماند به ویژه موضوع سراوان افزود: امسال حدود ۱۳۰ میلیارد تومان به بخش پسماند استان گیلان اختصاص پیدا کرده است.

تیرماه سال گذشته  مسعود نصرتی شهردار پیشین رشت گفته بود که  دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای احداث قطار شهری (تراموا) در این کلانشهر به مرحله نهایی رسیده و منعقد شده است.

رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=18028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics