• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
کل اخبار 9607
7
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در ستاد ساماندهی سواحل مطرح کرد؛

برنامه ریزی مناسبی برای استفاده از ظرفیت سواحل انجام شود

  • کد خبر : 17846
  • 23 آبان 1398 - 19:24
برنامه ریزی مناسبی برای استفاده از ظرفیت سواحل انجام شود
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به وجود  ۲۷۰ کیلومتر ساحل در استان، تصریح کرد که با برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت میتوان برای رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و ایجاد عدالت اجتماعی استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  گیلان شهر ؛ محمود قاسم نژاد در جلسه ستاد ساماندهی سواحل که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد با اشاره به تامین امنیت سلامت استان گیلان و با بیان اینکه هفت درصد غریق نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده اظهار داشت : در سال جاری ۲۹ نفر غرق شدند که از این تعداد ۲۰ نفر غیر بومی و ۹ نفر بومی بودند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر توسعه فضاهای ساحلی و شناگاه ها افزود: در مجموع یک هزار و ۶۳۵ نفر در سال جاری و در بازه زمانی فصول بهار و تابستان، در بخش شناگاه ها و سواحل از جمله نیروی انتظامی، امداد و نجات، قایق موتوری و… مشغول فعالیت بوده اند.

وی با بیان اینکه عدم برنامه ریزی در مدیریت سواحل منجر به آثار مخرب زیست محیطی، بومی، ناهنجاری و توسعه نامتوازن شهرها می شود افزود:

تشکیل ستاد سواحل که در راس آنها وزیر کشور قرار دارد، با هماهنگی کمیته های داخل استان ها منجر به توسعه اقتصادی و فرهنگی استان هایی که دارای ظرفیت سواحل هستند، می شود.

قاسم نژاد با اشاره به ظرفیت سواحل استان عنوان داشت: گیلان دارای ۲۷۰ کیلومتر ساحل است‌ که با برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت میتوان جهت رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و ایجاد عدالت اجتماعی استفاده کرد.

در ادامه جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه آزادسازی سواحل گیلان در اولویت کمیته ستاد سواحل است، اظهار داشت: تنها بخش اندکی از ۲۷۰ کیلومتر ساحل استان گیلان در دسترس است.

علی اوسط اکبری مقدم با تاکید بر اینکه سپردن، ساماندهی و مدیریت شناگاه ها توسط بخش خصوصی باعث کاهش هزینه های دولت می شود افزود: اغلب حوادث برای افراد مغروق در حوزه های خارج از شناگاه ها رخ می دهد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=17846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics