• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 9627
4
معاون استاندار گیلان:

ابزارهای آموزش دانش، بومی سازی شود

  • کد خبر : 17844
  • 23 آبان 1398 - 19:19
ابزارهای آموزش دانش، بومی سازی شود
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت بیان مطالب علمی و کارآمد برای عموم، خواستار بومی سازی ابزار آموزش دانش برای تسهیل این مهم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  گیلان شهر ؛ کیمیا تنهایی در اختتامیه هفته ترویج علم و تجلیل از برگزیدگان و نخبگان گیلان پژوه اظهار داشت: رویکرد تدریجی شناخت ایران زمین با موضوع آب ، هوا و فرهنگ موضوع هفته ترویج علم در سالجاری انتخاب شده است.

وی اشاعه تفکر علمی در جامعه، هماهنگی میان نهادهای مروج علم، آموزش مروجان علم و مرور تجربیات ترویجی و کاربردی افراد فعال در این حوزه را از اهداف برگزاری هفته ترویج علم خواند و گفت: ساده‌سازی مفاهیم علمی و جاری‌سازی رویکرد و تفکر آن در ابعاد مختلف امری مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

تنهایی با بیان اینکه شناخت محیط پیرامون و ظرفیت های موجود باید به پویش علمی در همه سطوح تبریل شود، تصریح کرد:  اقلیم چهار فصل کشور به همراه فرهنگ و خرده فرهنگ اقوام ایرانی در ایام مختلف، قابلیت جهانی شدن را دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان خاطرنشان کرد: ترویج علم نیاز به مشارکت و کمک همه دستگاه‌های اجرایی کشور دارد تا مردم بتوانند مزایا و دستاوردهای حاصل از ترویج علم را به صورت محسوس در زندگی خود لمس کنند.

وی با تاکید بر ضرورت بیان مطالب علمی و کارآمد برای عموم، خواستار بومی سازی ابزار آموزش دانش برای تسهیل در این امر شد.

تنهایی تقویت باور و اعتقاد عمومی به همگانی کردن علم را ضروری خواند و افزود: در تحقق این امر مهم باید از تجربه های کشورهای موفق استفاده بهینه کرد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=17844

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics