• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
2

ایجاد اشتغال برای بیش از ۳۰۰۰ نفر در گیلان

  • کد خبر : 17553
  • 12 آبان 1398 - 20:15
ایجاد اشتغال برای بیش از ۳۰۰۰ نفر در گیلان
استاندار گیلان با اشاره به ۱۸۹ طرح نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در گیلان گفت: تکمیل این طرح‌ها در گیلان برای ۳ هزار و ۱۵۳ نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

به گزارش گیلان شهر ، ارسلان زارع عصر امروز در جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در سالن اجتماعات استانداری گیلان در رشت اظهار داشت: شرایط سخت اقتصادی سرمایه‌گذاری را در کشور تحت‌تأثیر قرار داده است و اسناد بالادستی روی این مسئله و تحقق سهم ۲۵ درصدی تأمین منابع مالی تا سال ۱۴۰۰ تأکید دارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه آمار شش ماهه نخست امسال نشان‌دهنده عملکرد مثبت استان گیلان در زمینه سرمایه‌گذاری است گفت: در این سال‌ها ثبات و امنیت همواره در کشور وجود داشت اما فراز و نشیب‌های اقتصادی و ضوابط و مقررات که گاهی سرمایه گذاران را دلسرد کرده باید برطرف شود.

زارع شناسایی ظرفیت سرمایه‌‌گذاری داخلی و خارجی تمام نقاط گیلان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: باید پکیج‌هایی آماده کنیم که اگر یک سرمایه‌گذار خارجی قصد فعالیت در استان را دارد اولویت‌های ما برای کار آنها مشخص شده باشد و این اولویت‌ها نیز تنها به نفع ما نباشد بلکه مؤلفه‌های مهم اقتصادی را دربر گیرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به ایجاد عزم عمومی بین مدیران و آحاد مردم استان گیلان برای استقبال از سرمایه‌گذاران افزود: امیدواریم شرایط سرمایه‌گذاری در استان گیلان بهتر شود البته گیلان در ۱۰ سال گذشته در زمینه ورود سرمایه‌گذاران عملکرد موفقی داشته است.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های مختلف گیلان ازجمله منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: ۱۸۹ طرح نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در گیلان وجود دارد که حجم سرمایه‌گذاری بالایی دارند و برای ۳ هزار و ۱۵۳ نفر نیز ایجاد اشتغال می‌کند لذا باید همت کنیم تا پایان سال بتوانیم آنها را به بهره‌برداری برسانیم.

زارع با بیان اینکه در حال حاضر پنجره واحد برخی از کشورهایی که در عرصه توسعه اقتصادی بعد از ما شروع به کار کردند خروجی دارد عنوان کرد: ما بعد از گذشت بیش از یک دهه پنجره واحد را به‌طور دقیق عملیاتی نکردیم و بایستی این نکته را جدی بگیریم.

استاندار گیلان بیان کرد: باید مدت زمان صدور مجوز را به حداقل برسانیم زیرا گیلان علاوه بر ظرفیت‌های موجود جاذبه‌های طبیعی جهت جذب سرمایه‌گذاران را دارد و ما باید با شناسایی و دعوت از سرمایه‌گذاران به اقتصاد استان کمک کنیم.

وی دغدغه‌های مطرح شده توسط صاحبان شرکت‌های حاضر در این جلسه را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: دستور پیگیری و حمایت جهت رفع نگرانی و دغدغه‌های مختلف شما را به معاونان خود می‌دهم تا بتوانیم در کمترین زمان موضوع سرمایه‌گذاری در استان را بهبود دهیم.

به گزارش تسنیم از سال ۸۳ تاکنون ۲۳ پروژه تحت پوشش سرمایه‌گذاری خارجی در استان گیلان وجود دارند که مبلغ مصوب برای آنان یک میلیارد و ۶۴۳ میلیون دلار بوده که ۴۳۸ میلیون دلار آن جذب شده است و برای ۲ هزار و ۴۱۴ نفر نیز از این طریق شغل ایجاد شده است.

پروژه تولید و تجهیزات الکترونیکی ضدانفجار، پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاوات با مبلغ ۳۳۷ میلیون دلار و پروژه حمل و نقل ریلی آستارا با مبلغ مصوب ۶۰ میلیون دلار و جذب ۱۰ میلیون دلار، عملکرد شش ماهه سال ۹۸ سرمایه‌گذاری خارجی در گیلان است.

انتهای پیام/ح

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=17553

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics