• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
5

معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهور: تالاب انزلی را لایروبی می‌کنیم

  • کد خبر : 17452
  • 08 آبان 1398 - 17:02
معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهور: تالاب انزلی را لایروبی می‌کنیم
معاون اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه تالاب انزلی یکی از مشکلات این استان است، گفت: لایروبی تالاب انزلی مشکلاتی را برای دستگاه‌ها به وجود آورده که بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده از سوی استانداری، این لایروبی انجام می‌شود.

به گزارش گیلان شهر ، سعید شیرکوند پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از اداره کل بنادر و دریانوردی در انزلی در جمع خبرنگاران با اشاره به دلیل انجام این بازدید اظهار کرد: بررسی عملکرد گذشته اداره کل بنادر و برنامه‌ریزی برای آینده این بندر از اهداف بازدید از بندر انزلی بوده است.

وی با بیان اینکه به دلیل مشکلات حاکم بر کشور، مشکلاتی نیز در جابجایی انتقال کالا به کشور به وجود آمده، گفت: درگذشته حجم بسیاری از آهن‌آلات وارد از طریق انزلی وارد کشور می‌شد ولی به دلیل مشکلات، این واردات انجام‌نشده و در حال حاضر بیشترین حجم ورودی به این بندر غلات است.

معاون اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه هم‌اکنون با مشکل رسوب کالا در  بندر انزلی مواجه شده هستیم، افزود: بر اساس اطلاعات موجود شاهدیم که در این بندر کالاها بیش از ۵۰ روز کالاها متوقف‌شده‌اند که مشکلاتی نیز از سوی بانک مرکزی و واردکننده‌ها و موسسه استاندارد ایجادشده بود.

شیرکوند با تأکید بر ترخیص و جلوگیری از عدم توقف کالاهای اساسی در گمرک بیان کرد: در تلاشیم این مشکلات کمتر شده و رسوب کالا کاهش یابد و برای الحاق پس‌کرانه این بندر به منطقه آزاد نیز مصوبه جدیدی صادرشده است.

وی با بیان اینکه تالاب انزلی یکی از مشکلات این استان است، تصریح کرد: لایروبی تالاب انزلی مشکلاتی را برای دستگاه‌ها به وجود آورده که بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده از سوی استانداری، این لایروبی انجام می‌شود تا شرایط بهتری برای گردشگری در تالاب داشته باشیم.

معاون اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور با اذعان به اینکه برای پیشرفت در کارها زمان مشخصی را جهت حصول نتیجه مشخص می‌کنیم، گفت: صحبت‌هایی با استانداری گیلان انجام‌شده تا لایروبی تالاب انزلی طی سه چهار ماه آینده انجام‌شده تا شرایطی برای احیای تالاب به وجود آید.

شیرکوند با اشاره به راه‌اندازی کشتی میرزا کوچک خان خاطرنشان کرد: جهت توسعه گردشگری انزلی و استان، کشتی میرزا کوچک خان به‌عنوان یکی از سرمایه‌های کشور، ظرف چند ماه آینده راه‌اندازی و به حرکت درمی‌آید.

وی با بیان اینکه بخش اعظم توان دولت تا پایان سال ساماندهی امور جاری کشور است، افزود: فشار تحریم‌ها در چندین سال اخیر علیه کشور توسط آمریکا و هم‌پیمانانش بسیار سخت بود تا انقلاب را ساقط کنند ولی با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در کشور این برنامه نه‌تنها عملیاتی نشد بلکه کشور شرایط رو به رشدی را در زمینه اقتصادی تجربه می‌کند.

معاون اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه درگذشته از ظرفیت بندر انزلی غافل بودیم، گفت: شاید درگذشته بندر انزلی جهت انتقال کالا در اولویت نبود ولی چون بخشی از واردات کالاهای اساسی کشور از روسیه و کشورهای اوراسیا وارد می‌شود بندرانزلی نقش متفاوتی خواهد داشت و به همین دلیل، این بندر از اولویت‌ها است.
معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهور: تالاب انزلی را لایروبی می‌کنیم

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=17452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics