• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
5

آغاز برداشت زعفران از باغات گیلان

  • کد خبر : 17433
  • 07 آبان 1398 - 22:42
آغاز برداشت زعفران از باغات گیلان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت زعفران از ۱۸ هکتار از زمین‌های کوهستانی گیلان خبر داد.

به گزارش گیلان شهر :علی درجانی  با اشاره به آغاز برداشت زعفران از باغات گیلان اظهار کرد: پیش بینی می‌شود ۱۶۲ کشاورز گیلانی امسال ۵۳ کیلو و ۴۰۰ گرم گل زعفران برداشت کنند.

وی با اشاره به کشت زعفران در برخی از شهرستان‌های گیلان افزود: کشاورزان گیلانی با برداشت این مقدار گل زعفران از زمین‌های کوهستانی شهرستان‌های رودسر، املش، رودبار، سیاهکل و تالش ۸۰۰ میلیون تومان درآمد کسب خواهند کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برداشت زعفران تا اواخر آبان ادامه دارد، گفت: زعفران در زمین‌های مستعد کوهستانی گیلان با ارتفاع هزار و ۲۰۰ تا دو هزار و ۳۰۰ متر از سطح دریا کشت می‌شود.

درجانی با بیان اینکه با آزمایش‌های صورت گرفته زعفران گیلان مرغوب‌تر از زعفران دیگر مناطق ایران است، افزود: رنگ، طعم و بو فاکتور شناسایی زعفران با کیفیت است.

وی با اشاره به اینکه کشت زعفران فرصتی طلایی برای ایجاد اشتغال و درآمد است، تصریح کرد: زعفران یکی از گیاهان دارویی است که اگر با شرایط منطقه‌ای سازگار باشد با کمترین هزینه، تغییر و تحول اقتصادی محسوسی را برای منطقه ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به توزیع پیاز زعفران بصورت رایگان بین کشاورزان اشاره کرد و گفت: علاقمندان به کشت زعفران می‌توانند برای دریافت پیاز زعفران به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

به گزارش فارس، زعفران برای نخستین بار در سال ۸۷ در گیلان کشت شد، مصرف زعفران موجب افزایش ایمنی بدن، افزایش گردش خون، محافظت از سلامت قلب کنترل دیابت، کاهش اضطراب، تقویت قدرت استخوانی، بهبود عملکرد عصب، ضدافسردگی، جلوگیری از سرطان، درمان التهاب و کاهش درد وکاهش اختلالات معده می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ر

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=17433

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics