• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
4
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان:

آمایش استان به برنامه ریزی های طولانی مدت کمک می کند

  • کد خبر : 17425
  • 04 آبان 1398 - 14:04
آمایش استان به برنامه ریزی های طولانی مدت کمک می کند
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از تصویب مطالعه آمایش استان در کمیسیون عالی آمایش بعد از ۱۳ سال خبر داد و عنوان کرد: آمایش استان می تواند به برنامه ریزی های طولانی مدت کمک کند لذا برنامه آمایش گیلان تا پایان آبان ماه ۹۸ نهایی می شود.

به گزارش گیلان شهر ، کیوان محمدی در همایش روز ملی آمار و برنامه ریزی که در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان برگزار شد، با بیان اینکه آمار به عنوان یک گرایش علمی همه شاخص های دنیا را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: آمار جایگاه خاصی حوزه های فرهنگی، اجتماعی، کشاورزی، صنعتی، اقتصادی، آموزشی و حتی نظامی دارد.

وی با اشاره به نقش آمار در مجامع علمی و اجرایی همچون جمعیت شناسی و جامعه شناسی و مدیریت، افزود: امروزه علوم کیفیت گرا نیز از آبشخور آمار سیراب می شوند، زیرا استفاده از آمار هم قدرت پیشگیری ما را افزایش می دهد و هم قدرت تحلیل ما را فراتر می برد و ما با استفاده از آمار می توانیم راحت تر با مسائل مواجه شویم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به وضعیت استان در دو شاخص آمار و برنامه ریزی، یادآور شد: خوشبختانه طی سال های اخیر جزو استان های برتر در امر طرح های آماری بودیم و کلیه آمار و اطلاعات قابل انتشار در سامانه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار دارد و سالانه بالغ بر هشت هزار نفر از این آمارها استفاده می‌کنند.

محمدی، جمع آوری و الکترونیکی کردن اطلاعات ثبتی دستگاه های اجرایی، تهیه و تنظیم بیش از ۲۰ گزارش آماری، جمع آوری حساب های منطقه ای(سامانه اطلاعات آماری) و داده های مکانی، به کارگیری ۲۶ هزار آمارگیر، اجرای ۲۵ عنوان طرح آماری و انتشار سالنامه آماری استان را از جمله اقدامات معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان طی سال گذشته دانست.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم فراگیر شدن برنامه آمایش استان در لایه ها و سطوح مختلف اجتماعی، گفت: آمایش باید برای آحاد مردم جا بیفتد؛ نه فقط مدیران لذا کتابچه آمایش گیلان در دست تدوین است تا به صورت درسنامه در اختیار مراکز علمی و آموزشی قرار بگیرد و مردم با چارچوب، اهداف و ضرورت های آمایش آشنا شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از مطالعه اشتغال ۲۰۰ روستا در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: باید در روستاها به گونه ای برنامه ریزی کنیم که موجب ماندگاری روستاییان با مهاجرت معکوس شود و این مهم بدون تعریف مشاغل جدید غیر ممکن است، زیرا انتظار افزایش جمعیت کشاورزان را نداریم و باید از دیگر پتانسیل های روستایی استفاده کنیم.

وی از تخصیص اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی از محل تبصره ۱۹ قانون بودجه در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین در ستاد اقتصاد مقاومتی استان علاوه بر ۷۲ پروژه اقتصاد مقاومتی سال گذشته، ۱۹ پروژه با ۵۳ زیرپروژه در سال ۹۸ تعریف کردیم که پنج پروژه مورد توجه کشور است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=17425

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics