• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 9627
8
بخشدار مرکزی لنگرود:

۴۵ درصد جمعیت بخش مرکزی لنگرود تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان هستند

  • کد خبر : 17311
  • 03 آبان 1398 - 0:04
۴۵ درصد جمعیت بخش مرکزی لنگرود تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
جهانیان گفت: ۴۵ درصد جمعیت مشمول بخش مرکزی لنگرود تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستایان و عشایرهستند که سهمیه تکلیفی این بخش در سال جاری ۴۱۶ نفر است.

گیلانشهر از لنگرود؛ صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سال ۱۳۸۳ براساس اصل ۲۹ قانون اساسی و با هدف پوشش بیمه‌های اجتماعی در روستاها و مناطق عشایری کشور در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد که از اهداف اجرایی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تحت پوشش قرار دادن ۶ میلیون نفر خانوار واجد شرایط در روستاها و مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت می‌باشد که جمعیت مشمول استان گیلان ۳۳۰ هزار نفر خانوار است.

شهرستان لنگرود با پنج هزار و ۹۷۳ بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر رتبه اول را در بین ۱۶ شهرستان استان گیلان به خود اختصاص داده است که بخش مرکزی شهرستان لنگرود رتبه اول و بخش اطاقور رتبه دوم را کسب کرده است که خبرنگار گیلانشهر در این خصوص با بخشدار مرکزی شهرستان لنگرود گفت‌و گو کرد.

«لیلا جهانیان» بیمه اجتماعی روستاییان را ضامن فقرزدایی و تامین معیشت پایدار دانست و گفت: رسالت اصلی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تحت پوشش قرار دادن افرادی از جامعه روستایی است که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند که با واریز حق عضویت سالانه بین ۲۷۰ تا ۶۶۰ هزار تومان می‌توانند از مزایای این بیمه استفاده کنند.

بخشدار مرکزی شهرستان لنگرود با بیان اینکه هفت هزار و ۵۰۰ خانوار مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش مرکزی شهرستان لنگرود هستند، تصریح کرد: بخش مرکزی شهرستان لنگرود با ۲۹ روستای دارای دهیاری تاکنون توانسته سه هزار و ۳۸۷ نفر را تحت پوشش این بیمه قرار دهد.

جهانیان، دریافت حقوق بازنشستگی، از کارافتادگی، مستمری ناشی از فوت، پرداخت دو برابر سهم بیمه شده توسط دولت و امکان نقل و انتقال سوابق بیمه شده را از مزایای این بیمه عنوان و تصریح کرد: ۴۵ درصد جمعیت مشمول بخش مرکزی تحت پوشش این بیمه قرار دارند که سهمیه تکلیفی این بخش در سال جاری ۴۱۶ نفر است.

بخشدار مرکزی شهرستان لنگرود در پایان گفت: تمام تلاش خود را در شش ماهه دوم سال جاری در تحقق پوشش کامل این طرح با کمک و همراهی همه دهیاران در روستاهای بخش مرکزی انجام خواهم داد.

گفتنی است، ۷۷ هزار و ۶۴۶ نفر خانوار تاکنون عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گیلان هستند که بیش از دو هزار و ۳۴۱ خانوار مستمری ناشی از بازنشستگی، فوت و کارافتادگی دریافت می‌کنند و استان گیلان از حیث درصد تحت پوشش در کشور، در رتبه ۱۸ استانی قرار دارد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=17311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics