• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
5

زنان سرپرست خانوار در گیلان تسهیلات اشتغال کم‌بهره دریافت می‌کنند

  • کد خبر : 17320
  • 03 آبان 1398 - 16:01
زنان سرپرست خانوار در گیلان تسهیلات اشتغال کم‌بهره دریافت می‌کنند

به گزارش گیلان شهر :عباس اهرابی  از پرداخت صدقه ۶ میلیارد و ۲۸۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی صدقه توسط مردم خیر و نوع دوست گیلان در نیمه نخست امسال خبر داد و اظهار داشت: در کنار جذب کمک‌های خیریه، بهبود سطح زندگی و توانمندسازی مددجویان از مهم‌ترین اولویت‌های نهاد کمیته امداد گیلان محسوب می‌شود. […]

به گزارش گیلان شهر :عباس اهرابی  از پرداخت صدقه ۶ میلیارد و ۲۸۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی صدقه توسط مردم خیر و نوع دوست گیلان در نیمه نخست امسال خبر داد و اظهار داشت: در کنار جذب کمک‌های خیریه، بهبود سطح زندگی و توانمندسازی مددجویان از مهم‌ترین اولویت‌های نهاد کمیته امداد گیلان محسوب می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان ارتقاء سطح زندگی مددجویان کمیته امداد و افزایش درآمدهای آنان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و ایجاد کسب و کار از جمله برنامه‌هایی است که در راستای توانمندسازی مددجویان در گیلان اجرایی می‌شود و در جهت افزایش توان اقتصادی آنان مؤثر بوده است.

اهرابی از ارائه آموزش‌های مشخص قبل از شروع کسب و کار و فعالیت تولیدی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان خبر داد و ابراز داشت: کمیته امداد گیلان در مسیر تحقق بیشتر این هدف با سایر سازمان‌‌ها و ادارات کل مرتبط نظیر اداره کل فنی‌وحرفه‌ای گیلان توافقنامه‌هایی را منعقد و اجرایی می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش زیادی از مددجویان کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند اظهار داشت: خدمات بسیار متنوعی در بخش‌های مختلف برای این دست از مددجویان در نظر گرفته شده است که پرداخت اجاره مسکن، حق بیمه اجتماعی، اهداء جهیزیه و کمک هزینه ازدواج از جمله آن به شمار می‌آید. 

مدیرکل کمیته امداد گیلان پرداخت هزینه درمان و ارائه خدمات آموزشی را از دیگر خدمات ارائه شده این نهاد به مددجویان تحت پوشش اعلام کرد و بیان داشت: حضور همیشگی و پررنگ مردم نوع دوست گیلان از یک سو و مشارکت‌های فعالانه خیران استان از سوی دیگر به کمیته امداد گیلان در اجرای بهتر اهدافش کمک می‌کند.

اهرابی برنامه کمیته امداد گیلان پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در جهت افزایش سطح توانمندسازی، علاوه بر کمک‌های مالی به این دست از مددجویان تحت پوشش، آموزش‌های رایگان نیز در راستای شغلی که قصد راه‌اندازی آن دارد ارائه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد به ‌تنهایی قادر به شناسایی همه افراد نیازمند جامعه نیست مشارکت و نقش‌آفرینی مردم و رسانه‌ها را در این امر لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: در صورت شناسایی این افراد یا معرفی از سوی رسانه‌ها و مردم کمیته امداد بررسی‌های لازم برای تحت پوشش قرار دادن آنان را آغاز می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان ضمن تأکید بر اینکه کمیته امداد با اشراف کامل از وضعیت زندگی افراد تحت حمایت بهترین و بیشترین خدمات را به آنان با توجه به امکانات ارائه می‌کند افزود: تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های نیازمند و کمک به آنان برای داشتن یک زندگی بهتر بی‌گمان به افزایش مشارکت‌های خیران هم نیاز دارد.

اهرابی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به وجود تنگناها و مشکلات اقتصادی حضور و مشارکت مردم در امور خیریه و کمک به نیازمندان کاهش پیدا کرده است یا خیر اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون میزان مشارکت مردم گیلان در امور خیریه نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه به نسبت سنوات گذشته با افزایش روبه‌رو بوده است.

وی از آمار بسیار بالای میزان مشارکت مردم نوع دوست گیلان در جشن‌های عید سعید فطر، عید قربان، جشن نیکوکاری و جشن عاطفه‌های امسال سخن گفت و تصریح کرد: امسال درصد کمک مردم استان به نیازمندان و محرومان تحت پوشش کمیته امداد از طریق پرداخت صدقات نیز با رشد بسیار چشمگیری مواجه بوده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان افزایش بهره‌گیری از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای نوین جهت دریافت کمک‌های نقدی خیران را از جمله سیاست‌های این نهاد خواند و تصریح کرد: مردم با نصب این نرم‌افزارها بر روی تلفن‌های همراه خود می‌توانند به صورت آنی و لحظه‌ای نسبت به پرداخت وجوه خیریه اقدام کنند.

اهرابی مهم‌ترین روش‌های پرداخت غیرحضوری کمک به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد گیلان را برشمرد و گفت: ارسال عدد یک به سرشماره ۸۸۷۷ و یا شماره‌گیری کد دستوری #۰۱۳*۸۸۷۷* از جمله روش‌هایی هستند که خیران و نیکوکاران استان می‌توانند از طریق آن‌ها جهت حمایت از خانواده‌های محروم یاریگر ما باشند.

انتهای پیام/ ت

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=17320

خبر های مرتبط

31فروردین
پروازهای فرودگاه‌های کشور در حال عادی هستند
30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics