• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
5

۳۶ هزار میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل در یک سال گذشته به کشور وارد شده است

  • کد خبر : 17646
  • 17 آبان 1398 - 21:54
۳۶ هزار میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل در یک سال گذشته به کشور وارد شده است
معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته ۳۶ هزار میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل به کشور وارد شده ، گفت: بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی آن نیز پرداخت خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان شهر ؛ پیش از ظهر امروز دکتر محمد باقر نوبخت در دیدار با روسا و اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان گیلان، گفت: امروز، یک سال از آغاز تحریم ها علیه ایران گذشته که باید اعلام کرد این تحریم ها در تاریخ معاصر علیه هیچ کشوری اعمال نشده است.

وی با بیان اینکه شدیدترین تحریم ها طی یک سال اخیر به ایران تحمیل شده است، افزود: امروز فشار و بدعهدی دشمن موجب شده تا یک تصمیم ملی درست اتخاذ کنیم.

دکتر نوبخت با بیان اینکه همه اقشار جامعه به ویژه جوانان که قشر تحلیلگر جامعه هستند، نسبت به ترامپ و سیاست های آمریکا دیدگاه مثبت نداشته و مخالف آن هستند، بیان داشت: بدعهدی و پیمان شکنی آمریکا به وضوح برای همگان روشن است.

وی افزود: ما مذاکرات را با جدیت و با سیاست برد-برد دنبال کردیم اما بدعهدی آمریکا آن را برهم زد.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: برجام از سوی ما تلاشی در جهت تحقق توسعه کشور بود که علیرغم همت و برنامه ریزی صادقانه از سوی ایران، نتیجه‌ی موردنظر محقق نشد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز در حوزه مدیریت منابع مالی نیازهایی تعریف شده و نسبت به سال گذشته شاهد رشد هستیم، تصریح کرد: امسال با وجود شرایط سخت اقتصادی در راستای همسان سازی حقوق و همچنین پاداش پایان کار به ترتیب بیش از ۵ و ۸ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه به اقدامات انجام شده در حوزه عمران و آبادانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: تنها در همین استان گیلان شاهد بهره‌برداری و تکمیل طرح‌های عمرانی و زیرساختی موثر طی یکسال گذشته بوده‌ایم البته با توجه به شرایط اقتصادی، این اقدامات در برابر حجم مشکلات اندک بوده اما به همین میزان نیز نشان دهنده رویکرد و تلاش دولت برای حل مشکلات است.

وی همچنین به بازار ارز و شوک حاصل از افزایش نرخ آن و تاثیر بر همه مسائل اقتصادی کشور نیز اشاره و تاکید کرد: خوشبختانه با انجام اقدامات و برنامه ریزی درست امروز این موضوع کنترل شده است.

دکتر نوبخت با اشاره به روند کاهشی نرخ نقطه به نقطه تورم در کشور اظهار کرد: با وجود اینکه نرخ تورم هنوز بالاست اما روند کاهشی در پیش گرفته و بر اساس آمارها نرخ تورم ماه گذشته نسبت به ماه قبل تر آن شش درصد کاهش یافته که این آمار طی سه ماه گذشته تکرار شده است.

وی همچنین به رشد اقتصادی کشور نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول در آینده نزدیک اقتصاد ایران از رکود خارج خواهد شد که این، محصول برنامه، طراحی، پیگیری و امید به آینده است.

وی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته ۳۶ هزار میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل به کشور وارد شده است، بیان کرد: بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی آن نیز پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در زمینه خرید تضمینی گندم نیز حرکت بزرگی انجام شده ، افزود: با وجود همه مشکلات ۱۳ هزار میلیارد تومان در شش ماهه نخست امسال پول نقد بین گندم‌کاران توزیع شده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه هر زمان که احساس کنیم منافع ملی به شکل دیگری تامین می‌شود آن روش را دنبال خواهیم کرد، گفت: امروز تحمل این سختی‌ها برای منافع ملی ما لازم و ضروری است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=17646

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics