• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9620
2
مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان

هنر بدون دیالوگ معنا ندارد/ تئاتر صرفه جویی در زمان است

  • کد خبر : 17531
  • 10 آبان 1398 - 16:34
هنر بدون دیالوگ معنا ندارد/ تئاتر صرفه جویی در زمان است
مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه کار فرهنگی و هنری را باید به اهالی فرهنگ و هنر سپرد، اظهار کرد: هیچ هنری بدون دیالوگ معنا ندارد و حتی در پانتومیم با زبان بدن سخن می گوییم.

به گزارش گیلان شهر ، فیروز فاضلی در آیین اختتامیه دومین جشنواره نمایشنامه نویسی آموزشگاه های آزاد هنری استان گیلان در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت با تاکید بر بزرگداشت زنده یاد استاد «فرهاد پاک سرشت»، هنر را عامل مانایی دانست و اظهار کرد: یک هنرمند با هنر خودش همیشه زنده است.

وی با اشاره به برگزاری دومین دوره جشنواره نمایشنامه نویسی با محوریت بزرگداشت بزرگان فرهنگ و هنر گیلان، افزود: تئاترهای خوب از دل نمایشنامه های خوب درآمده اند. فشرده کردن زندگی جزء ناگزیر دنیای معاصر است و نمایشنامه این کار را انجام می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان فرستنده، گیرنده و پیام را سه ضلع تشکیل دهنده هنر دانست و تصریح کرد: نمایشنامه نویس پیام را به گونه ای تنظیم می کند تا همسویی و همدلی بین بازیگر و مخاطب برقرار شود.

فاضلی با بیان اینکه هنر گستردگی وجودی دارد، گفت: انسان در منگنه کمبود زمان قرار گرفته و نمی تواند در عمر اندک خود گستردگی هنر را درک کند لذا نمایشنامه کمک می کند مفاهیم بزرگ و گسترده را که برای درک آنان به زمان زیادی لازم است، به صورت فشرده و سریع دریافت کنیم.

وی نمایشنامه و تئاتر را از ضروریات دنیای امروز دانست و خاطرنشان کرد: گاهی یک رمان چند جلدی در یک نمایشنامه خلاصه و اجرا می شود لذا تئاتر دیدن صرفه جویی در زمان است و نمی توان تئاتر را با سینما و دیجیتال مقایسه کرد.

این مقام مسئول با اشاره به پیوند عاطفی تئاتر با مخاطب، یادآور شد: تئاتر تحول آفرین است و این تحول انسان را لحظه به لحظه به روز می کند، زیرا انسان نیاز به تحول دارد.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان از ارسال ۲۲ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره نمایشنامه نویسی آموزشگاه های هنری استان خبر داد و عنوان کرد: سه اثر برگزیده و سه اثر شایسته تقدیر انتخاب شدند.

فاضلی با بیان اینکه کار فرهنگی و هنری را باید به اهالی فرهنگ و هنر سپرد، اظهار کرد: هیچ هنری بدون دیالوگ معنا ندارد و حتی در پانتومیم با زبان بدن سخن می گوییم. امروز نیاز به گفت وگو داریم و باید با هم حرف بزنیم و تئاتر این زمینه را فراهم می کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=17531

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics