• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
کل اخبار 9607
8
استاندار گیلان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی:

رونق صادرات غیر نفتی از مولفه‌های مهم تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی است

  • کد خبر : 17643
  • 17 آبان 1398 - 21:46
رونق صادرات غیر نفتی از مولفه‌های مهم تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی است
استاندار گیلان رونق صادرات غیر نفتی را یکی از مولفه‌های مهم تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در استان گیلان با بهره گیری از موقعیت جغرافیایی ممتاز و نیز ظرفیت های حوزه کشاورزی و صنایع وابسته تبدیلی این مهم در دستور کار قرار دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان شهر ؛ دکتر ارسلان زارع امشب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اقتصاد مقاومتی را راهبرد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و در دستور کار همه قوا و خصوصاً دولت تدبیر و امید خواند و گفت:  در استان گیلان در راستای تحقق برنامه‌ها تا کنون ۱۹ پروژه و ۵۳ زیر پروژه در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب شده است که با جدیت از سوی دستگاه های اجرایی در حال انجام و از سوی معاونت اقتصادی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مورد پیگیری و نظارت قرار دارد.
نماینده عالی دولت در گیلان رونق صادرات غیر نفتی را یکی از مولفه‌های مهم تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در استان گیلان با بهره گیری از موقعیت جغرافیایی ممتاز و نیز ظرفیت های حوزه کشاورزی و صنایع وابسته تبدیلی، این مهم در دستور کار قرار دارد. 
استاندار گیلان تصریح کرد: با اهتمام و عنایت دولت، اتحادیه اقتصادی اوراسیا و استقرار دبیرخانه آن در گیلان(رشت)، فرصت خوبی برای برخورداری و استفاده از مزیت اقتصادی این ائتلاف مهم تجاری پیش روی ما قرار داده است .
دکتر زارع افزود: وجود سه هزار واحد صنعتی و بیش از یکصد هزار واحد صنفی عاملی برای تقویت شاخص های توسعه استان و کاهش نرخ بیکاری است .
استاندار گیلان به ابتکار دکتر نوبخت برای تکمیل ۲۰۹ پروژه نیمه تمام استان که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد است، اشاره و اظهار کرد: امیدواریم این پروژه ها با تسهیلات ۸۵۲ میلیارد تومان و ظرفیت اشتغال سه هزار و ۱۵۳ نفر تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد .
وی بر لزوم همکاری بانک های خصوصی در اجرای پروژه های ستاد اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: برخی از پروژه‌ها با رشد ۱۰۰ درصدی مواجه است اما در خصوص سرمایه در گردش با مشکلاتی مواجه هستند .
دکتر زارع تصریح کرد: در استان گیلان با توجه به قابلیت‌های خاص آمادگی برای اجرای طرح اشتغالزایی با همکاری کمیته امداد و سایر نهادها وجود دارد.
وی پرورش نوغان و کرم ابریشم، تولید فرش و تابلو فرش، زراعت چوب، آبزی پروری در استخرهای کوچک و منازل روستایی و دامپروری را از مصادیق ظرفیت های گیلان خواند که توسعه اقتصادی، رونق تولید و اشتغال زایی را به همراه دارد.
استاندار گیلان در پایان از تامین اعتبار به موقع سازمان برنامه و بودجه برای جبران هزینه های ناشی از سیل تقدیر کرد.
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=17643

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics