• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
2
شریعتمداری:

تنها ۳۸ درصد شاغلان جدید بیمه شده‌اند‌

  • کد خبر : 17854
  • 23 آبان 1398 - 19:49
تنها ۳۸ درصد شاغلان جدید بیمه شده‌اند‌
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از میان اشتغال‌های ایجاد شده تنها ۳۸ درصد کد بیمه دریافت کردند و بقیه فاقد کد بیمه تامین اجتماعی هستند که این موضوع نگران‌کننده است و بایستی برای آن فکری کرد.

به گزارش گیلان شهر ، محمد شریعتمداری عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گیلان در رشت اظهار داشت: گیلان از سرمایه اجتماعی بالایی برخوردار است و ششمین استان از حیث امیدواری در کشور است که این مورد از سرمایه‌های مادی نیز مهم‌تر است.

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شرایط مطلوب برای ایجاد اشتغال با اندک تلاش مدیران امکان‌پذیر است گفت: ۳۶۰ واحد صنعتی در گیلان که در حال تعطیلی بودن با تلاش مسئولان استان به چرخه تولید بازگشتند و البته این کار کافی نیست و بایستی رسیدگی به وضعیت سایر واحدها نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی صیانت از اشتغال موجود را مهم‌ترین مسئله عنوان کرد و ابراز داشت: صیانت از وضعیت اشتغال موجود در اولویت کاری ما قرار دارد و ایجاد اشتغال در دستور کار بعدی است و با توجه به تلاش دشمنان و استکبار جهانی تلاش کردیم اشتغال موجود را حفظ کنیم.

شریعتمداری با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی فی نفسه دارای مشکل نیستند و با یک سری تصمیمات راهبردی می‌توان آنها را به شرایط مطلوب رساند افزود: پیگیری مشکل واحدهای تولیدی به‌ویژه در گیلان را در دستور کار ویژه قرار می‌دهیم تا در صورت نیاز در جلسات دولت درباره آنها صحبت شود.

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با وجود تمام فشارها جمعیت فعال کشور افزایش یافته است تصریح کرد: نسبت به گذشته در کشور و گیلان وضعیت مطلوب‌تری داریم و در استان گیلان نرخ بیکاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی افزایش نرخ مشارکت در گیلان با توجه به اقدام مثبت مقامات محلی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: ۵۵ درصد از اشتغال کشور امسال مربوط به دخالت توسعه‌ای دولت در امر اشتغال به‌ویژه اشتغال روستایی است.

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بانک‌ها در ارائه سهم خود ۴۵ درصد عقب‌ماندگی دارند اظهار داشت: باید در دوره جدید مشارکت بانک‌ها افزایش یابد و برای ادای سهم بانک‌ها بایستی محدودیت‌ها از پیش پای دولت برداشته شود.

شریعتمداری از صرف ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع برای اشتغال زودبازده خبر داد و خاطرنشان کرد: عدم نظارت کافی باعث شد که این اشتغال‌ها بازدهی نداشته باشند و هم‌اکنون سیستم نظارتی وضعیت را بهبود بخشیده اما کافی نیست و راهکارهایی پیش‌بینی کردیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار و دارای بیمه تامین اجتماعی برای ما بسیار حائز اهمیت است تصریح کرد: از میان اشتغال‌های ایجاد شده تنها ۳۸ درصد کد بیمه دریافت کردند و بقیه فاقد کد بیمه تامین اجتماعی هستند که این موضوع نگران‌کننده است و بایستی برای آن فکری کرد.

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۱۶٫۲ درصد انحراف بین تعهدات ایجاد اشتغال و میزان اشتغال ایجاد شده وجود دارد ابراز داشت: اقدامات لازم اعم از نظارت بر عملکردها در سیستم ناظر پیش‌بینی شده است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه گیلان رتبه نخست جمعیت سالمندی در کشور را دارد بیان کرد: علت عمده این قضیه ورود سالخوردگان به دلیل بهبود شاخص‌های بهداشتی و آب و هوای خوب گیلان است همچنین قصد داریم که با توجه به نرخ رشد تک فرزندی در کشور و گیلان از این استان به عنوان پایلوت برای بررسی مسائل مربوط به ایجاد آن استفاده کنیم.

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: هدف اصلی دولت افزایش مشارکت مردمی در انتخابات است و ما در این راستا از هیچ جناحی طرفداری نمی‌کنیم و اگر موارد مربوط به انتصابات غیرقانونی و فامیل بازی که در این جلسه بیان شد محرز شود با آن برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی ۳۶۰ درصد رشد داشتیم تصریح کرد: با به کارگیری برنامه‌های شفاف‌ساز و انتصاب مدیران لایق نظامی را حاکم کردیم که تضمین کننده سلامت اداری است. 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: گیلان یکی از ۳ استانی است که کمترین مشکل در رابطه با واحدهای تولیدی دارد و آمادگی داریم که معضلات واحدهای مشکل‌دار را در صورت نیاز در مرکز کشور و در ستاد رفع موانع تولید پیگیری کنیم.

حاتم شاه‌کرمی با بیان اینکه در راستای اجرای دولت الکترونیک و ارائه خدمات شفاف به جامعه هدف در حال اجرای سامانه جامع روابط ملی کار هستیم افزود: بنا داریم شرایطی مهیا شود تا جامعه هدف ما یعنی کارگران بدون حضور فیزیکی در ادارات بتوانند خدمات دریافت کنند و این سامانه در حال اجرا است.

انتهای پیام/۶۱۳/ش

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=17854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics