• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9619
5
با پیگیریهای استاندار گیلان انجام شد؛

تصویب الحاق اراضی استحصالی سازمان بنادر به منطقه آزاد انزلی

  • کد خبر : 17236
  • 30 مهر 1398 - 12:30
تصویب الحاق اراضی استحصالی سازمان بنادر به منطقه آزاد انزلی
 به دنبال دیدار استاندار گیلان با معاون اول رئیس جمهوری و درخواست تصویب الحاق اراضی استحصالی توسط سازمان بنادر به محدوده منطقه آزاد انزلی، این طرح تصویب شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان شهر  در جریان جلسه عصر امروز (دوشنبه) شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، طرح الحاق اراضی استحصالی توسط سازمان بنادر و دریانوردی به محدوده منطقه آزاد تجاری، صنعتی انزلی به تصویب رسید.

موضوع الحاق اراضی استحصالی سازمان بنادر و دریانوردی به منطقه آزاد انزلی، یکی از موضوعاتی بود که ارسلان زارع استاندار گیلان در دیدار ۲۲ مهرماه جاری با معاون اول رئیس جمهوری، آن را مطرح و خواستار تصویب آن شده بود.

استاندار گیلان همچنین در نامه خود به جهانگیری،که در این دیدار تقدیم کرد نوشته بود: به منظور توسعه فعالیت های لجستیکی، ارزش افزوده و ایجاد رونق اقتصادی و جذب سرمایه گذاری در بندر انزلی به عنوان محدوده بندری منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی، حدود ۴۰ هکتار از طریق استحصال دریا، ساخت دایک، موج شکن های شرقی و غربی و خرید اراضی بلامعارض در محدوده بندر، ایجاد و متعاقباً نسبت به انتخاب سرمایه گذاران جهت ارائه خدمات بندری بالاخص در زمینه مخازن روغن و کالاهای اساسی در محدوده مذکور اقدام شده است. با عنایت به مراتب فوق و نظر به این که تمام اقدامات قانونی و مقرراتی الحاق این ۴۰ هکتار انجام شد  لذا خواهشمند است به منظور بهره مندی سرمایه گذاران فعال مستقر در این محدوده از تسهیلات و مزایای قانونی منطقه آزاد و همچنین ایجاد فرصت ها و مشوق های بیشتر در جهت افزایش جذب سرمایه گذاری، دستور فرمایید در صورت صلاحدید ضمن طرح موضوع در دستور کار شورایعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی ریاست جمهوری، نسبت به تصویب و ابلاغ آن اقدام لازم را به عمل آورند.

*** نوید رونق سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی

حمیدرضا آبایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان دوشنبه شب در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: یکی از مباحث اصلی در سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی، داخلی و یا خارجی، استفاده از تسهیلات مناطق آزاد و معافیت ها و قوانین و امتیازات آن است که امیدواریم با الحاق این ۴۰ هکتار اراضی استحصالی (پسکرانه) بندر به منطقه آزاد انزلی، گردشگری و مارینا که با جدیت پیگیر آن هستیم و سرمایه‌گذاری خوبی نیز صورت گرفته؛ رونق یابد.

وی ادامه داد: همچنین رونق گردشگری دریایی، تفریحات آبی و سفرهای دریایی محقق شود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ایجاد مخازن روغن، فعالیت‌های دارای ارزش افزوده و تاسیس کارخانه ها همگی از مزیت هایی است که این اقدام می‌تواند به دنبال داشته باشد و نوید آن را می دهیم که با این الحاق در جلب سرمایه گذاری و توسعه بندر انزلی، می توانیم گام های موثری برداریم.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای همسود ( CIS) ، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان ۱۰۰ درصد در منطقه، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی – بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی – تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه و رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=17236

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics