• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
4
حسن خسته‌بند

سازمان محیط زیست به جای انتقال آب خزر فاجعه پسماند شمال را رفع کند‌

  • کد خبر : 17207
  • 26 مهر 1398 - 14:46
سازمان محیط زیست به جای انتقال آب خزر فاجعه پسماند شمال را رفع کند‌
نماینده مردم بندرانزلی در مجلس ضمن اعلام مخالفت شدید خود با اولویت اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران گفت: دولت و سازمان محیط زیست به جای چنین طرح‌هایی بهتر است شمال کشور را از کوه زباله نجات دهند.

به گزارش گیلان شهر :حسن خسته‌بند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت‌ با بیان اینکه به علت کم‌کاری دولت و سازمان محیط ‌زیست، شمال کشور در کوهی از زباله و پسماند در حال دفن شدن است اظهار داشت: آقایان به جای اجرای طرح‌هایی نظیر انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران بهتر است برای حل مشکل زباله‌های شمال کشور راهی پیدا کنند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری بسیاری از رسالت‌های خود را به فراموشی سپرده است گفت: سئوال اساسی اینجا است که در این برهه از زمان کنونی که در آن قرار داریم آیا انجام این کار از نجات جنگل‌های هزاران ساله شمال کشور که در معرض نابودی هستند واجب‌تر است.

خسته‌بند خشک شدن بسیاری از تالاب‌های کشور و تبدیل آن‌ها به محلی برای تبدیل ریزگردها از یک طرف و از بین رفتن زیستگاه‌های قدیمی حیات وحش در کل کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: بنده به عنوان معتمد مردم در مجلس به همراه سایر نمایندگان شمال اجازه نمی‌دهیم با بی‌فکری آقایان دریای خزر به سرنوشت تلخ دریاچه ارومیه دچار شود.

وی مصوبه جنجالی دولت در باب انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران و عدم توجه به مطالبات و خواسته‌های نمایندگان شمال کشور به‌‌‌ویژه نمایندگان گیلان که در حقیقت مطالبات برحق مردم را به مسئولان منعکس می‌کنند عجیب و غیرعلمی دانست و ابراز داشت: از دولت انتظار داریم از انجام عملی که مخالف خواست مردم شمال است پرهیز کند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با تأکید بر اینکه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به جهت عدم توفیق در بسیاری از مأموریت‌های خود با قبول اجرای این طرح در حقیقت قصد فرافکنی و فرار از پاسخگویی به مردم را دارد افزود: به وی و مجموعه دولت توصیه می‌کنم به جای این برنامه‌ها برای حل مشکل تالاب انزلی و فرسایش جنگل‌ها فکری بکنند.

خسته‌بند حل مشکلات آبخیزداری، ضرورت اجرای سریع‌تر لایروبی تالاب‌ها، رفع مشکل بزرگ شیرابه سراوان که به یک چالش عظیم تبدیل شده است را خواستار شد و عنوان کرد: به گفته بسیاری از مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به علت عدم تخصیص اعتبار و بودجه کافی روند اجرای طرح‌های آبخیزداری بسیار طولانی شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بروز سیلاب‌های سهمگین در کشور، فرسایش شدید خاک و مسائلی از این دست تنها با جدی گرفتن بحث آبخیزداری قابل کنترل است تصریح کرد: عجیب است که دولت برای پرداخت منابع مالی طرح‌های آبخیزداری دائماً بهانه تراشی می‌کند اما برای اجرای طرح‌هایی مثل انتقال آب دریای خزر عجله دارد.

وی وجود صدها سراوان دیگر در کشور که با معضل پسماند و شیرابه‌های سمی مواجه‌اند، رودخانه‌های آلوده به مواد سمی و آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: دولت باید به مطالبات مردم شمال به ویژه گیلانیان احترام بگذارد و طرح‌هایش در راستای آرامش و سلامت این مردم سخت‌کوش و زحمتکش باشد.

خسته‌بند به اجرای طرح احیای تالاب انزلی با روش بایوجمی که قرار بود توسط یک شرکت مجهول و با موافقت و هم‌دستی سازمان حفاظت محیط زیست اجرایی شود نیز اشاره کرد و افزود: همان‌گونه که تا آخرین لحظه از حق مردم دفاع کردم و مانع اجرای طرح بایوجمی شدم این‌بار نیز تا آخرین لحظه در برابر اجرای طرح انتقال آب دریای خزر خواهم ایستاد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس مخالفت محیط زیست بعد بیشتر از یک دهه با جانمایی ریل‌گذاری راه آهن رشت – انزلی به تلافی متوقف شدن اجرای طرح مخرب بایوجمی تالاب انزلی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: اگر پیگیری‌های دادستان بندانزلی، مردم غیور منطقه و بنده انجام نمی‌شد معلوم نبود چه بلایی بر سر تالاب ‌انزلی می‌آمد.

انتهای پیام/ش

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=17207

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics