• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9620
7
استاندار گیلان:

جهاد دانشگاهی در حوزه پسماند و تالاب انزلی نقش آفرینی پژوهشی داشته باشد.

  • کد خبر : 17148
  • 18 مهر 1398 - 20:40
جهاد دانشگاهی در حوزه پسماند و تالاب انزلی نقش آفرینی پژوهشی داشته باشد.
استاندار گیلان در دیدار رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: جهاد دانشگاهی با توجه به سوابق و توانمندی هایی که دارد در حوزه پسماند، تالاب انزلی ،چای و برنج نقش آفرینی پژوهشی داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان شهر ؛ دکتر ارسلان زارع در این دیدار  خاطر نشان کرد: باتوجه به سیاست اقتصاد مقاومتی و منویات رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری با استفاده از ظرفیت های داخلی کشور، از جمله استان گیلان ظرفیت های گوناگونی در عرصه علم و اقتصاد وجود دارد تا بتوانیم میزان وابستگی به کشورهای بیگانه را به حداقل برسانیم.

نماینده عالی دولت درگیلان  با بیان اینکه جهاد دانشگاهی از ابتدای انقلاب اسلامی پیشینه درخشانی داشته و همواره زمینه سربلندی و اقتدار علمی کشور در عرصه پژوهش را فراهم کرده است گفت: به سبب پیچیدگی ها و تحولات اجتماعی و سیاسی ضرورت دارد بیشتر از دانش علم و فناوری و طرح های فناورانه برای برون رفت از این وضعیت اقتصادی که منبع درآمد کشور عمدتاً وابسته به نفت است استفاده کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به آسیب ها، مشکلات و چالش هایی که در بحث آب وجود دارد اظهار داشت: ضرورت دارد که با افزایش راندمان و اصلاح ارقام محصولات کشاورزی از جمله برنج و چای استفاده بهینه در مصرف آب  انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ۹۶ درصد از تولید چای کشور متعلق به استان گیلان است گفت: جهاد دانشگاهی می بایست با تحقیقات و پژوهش شرایط مناسبی را برای این کشت فراهم کند.

وی پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی را یک برند ملی عنوان کرد و گفت: تحقیقات و پژوهش های پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی می تواند راهگشای تالاب انزلی و پسماند گیلان باشد. خوشبختانه پژوهشگران و اعضای هیئت علمی این پژوهشکده نقش فعالی در کارگروه های توسعه استان دارند که نشان دهنده ظرفیت بالای این مجموعه است.

وی زباله و پسماند را مهمترین اولویت گیلان دانست و افزود: جهاددانشگاهی از زمان تاسیس تاکنون رویکرد آموزشی و پژوهشی داشته و منشا خدمات و برکات خوبی برای کشور و استان بوده است و امیدواریم در حوزه پسماند و تالاب انزلی نیز بتوانیم شاهد نقش آفرینی پژوهشی جهاددانشگاهی باشیم.

در ادامه دکتر طیبی رییس جهاد دانشگاهی کشور  گفت:جهاد دانشگاهی یک نهاد علمی و غیر دولتی بی طرف است می تواند در قالب کارگروه هایی در حوزه های تالاب، پساب های صنعتی، پزشکی شامل ناباروی، سرطان و دیابت، اصلاح نژاد دام، پرورش ماهی در قفس، پژوهشکده گیاهان دارویی، بحث زراعی که با محدودیت زمین و منابع آبی مواجه هستیم، استفاده از برنج کم آب و با کیفیت، چای و بذرهای هیبردی برای حل مشکلات استان که منجر به پیشرفت و توسعه استان باشد کمک کند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=17148

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics