• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
14
بهراد ذاکری

طرح کلید طلایی رشت طرحی انگیزشی برای تجلیل از چهره های فرهیخته و خدمتگزار+عکس

  • کد خبر : 16942
  • 16 مهر 1398 - 16:18
طرح کلید طلایی رشت طرحی انگیزشی برای تجلیل از چهره های فرهیخته و خدمتگزار+عکس
به گزارش گیلان شهر  - یکصد و دومین جلسه، کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت با تجلیل از مقام علمی دکتر حسین همتی فوق تخصص عروق و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان آغاز شد.

به گزارش گیلان شهر  – یکصد و دومین جلسه، کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت با تجلیل از مقام علمی دکتر حسین همتی فوق تخصص عروق و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان آغاز شد.
در ابتدای مراسم دکتر ذاکری ضمن تشکر از حضور دکتر همتی در کمیسیون بهداشت شورا، ایشان را از پزشکان واجد سجایای بالای اخلاقی دانسته و بیان داشت: با پیگیریهای مجدانه جناب دکتر همتی بخش جراحی عروق و قلب بیمارستان رازی با تعرفه دولتی راه اندازی گردید. و این کار مهم در شرایطی صورت پذیرفت که خلا وجود این مرکز که تعداد کثیری از همشهریان و حتی هموطنان عزیزمان از استانهای مجاور جزو مراجعه کنندگان آن بودند.
در ادامه، دکتر همتی ضمن تشکر از ریاست و اعضا کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت، بیان داشت: برنامه امروز کمیسون برای شخص بنده غافلگیر کننده بود و انتظارش را نداشتم.

دکتر همتی ادامه داد: دورنگر بودن مایه پیشرفت ما در تمامی شئون زندگی است. در اقصی نقاط کشور هر کسی باید به نوعی پیش آهنگ باشد. اگر ما از خودمان از خودگذشتگی نشان ندهیم خیرین نیز به گفته هایمان اعتمادی نخواهند داشت.
وی افزود: آموزش جراحی عروق بواسطه امکانات خاصی که نیاز دارد، تنها در ۵ دانشگاه از ۶۴ دانشگاه و دانشکده کشور فعال است که بعد از دو مرکز آموزشی در تهران، یک مرکز مشهد، شیراز، اهواز، رشت به عنوان پنجمین مرکز آموزشی جراحی عروق و قلب در کشور میباشد.
بهراد ذاکری در ادامه اظهار داشت: بر اساس طرح کلید طلایی قصد داریم از تمامی چهره‌های فرهیخته‌ای که به ‌عناوین ‌مختلف در راستای توسعه شهر رشت و ارائه خدمات هر چه بهتر به رشتوندان گرامی تلاش می‌کنند به نحو احسن و شایسته ای تقدیر شود.
ذاکری با بیان اینکه باید نگاهی جامع به سراوان و مساله زباله که منشاء بسیاری از مشکلات زیست محیطی گردیده است، داشته باشیم و اقدامات لازم و عاجل را به ‌منظور رفع موانع و مشکلات موجود بعمل آوریم.
وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که نه تنها شهر رشت بلکه استان گیلان با آن دست ‌و پنجه نرم می‌کند، سایت زباله سراوان است.
وی با تأکید بر اینکه برنامه مشخص، مدون و مصوبی درباره سراوان وجود ندارد، تصریح کرد: اقدامات فردی و گروهی بدون پشتوانه علمی درباره سراوان یقیناً به نتیجه نخواهد رسید و در ابتدا باید برنامه‌ای مشخص در این زمینه مصوب گردد.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط ‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت به وضعیت نامناسب مالی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: رودخانه‌های شهر رشت و زباله‌های سراوان به یک مشکل ملی تبدیل ‌شده‌اند و شهرداری رشت نیز با مشکلات مالی فراوانی مواجه است.


ذاکری در بخش دیگری از صحبتهایش با توجه به اینکه پیشنهادات فراوانی پیرامون رفع مشکل سراوان و رودخانه‌های رشت مطرح است، افزود: مافیای زباله خشک در استان گیلان وجود دارد و متأسفانه برخی از سیاسیون نیز در راستای منافع شخصی و تیمی خود از این افراد حمایت می‌کنند.
وی با بیان اینکه برخی از افراد به ‌واسطه مشکلات مالی نسبت به جمع‌آوری پسماند خشک اقدام می‌کنند، تصریح کرد: اخیراً افرادی با خودروهایی از جمله ۲۰۶ و غیره در سطح رشت نسبت به جمع‌آوری زباله‌های خشک اقدام می‌کنند و متأسفانه این روزها از گذشته پرافتخار رشت چیزی باقی نمانده است.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت با اشاره به عدم برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مناسب پیرامون مباحثی همچون پسماند بیان کرد: از تمامی افرادی که می‌توانند پیرامون مشکل پسماند و رودخانه‌های رشت کمک کنند، تقاضا دارم که به مجموعه کمیسیون بهداشت شورا بپیوندد.
عاقل منش، عضو کمیسیون بهداشت و محیط ‌زیست و خدمات شهری شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید نتایج کسب‌ شده از اقدامات آموزشی سازمان پسماند شهرداری رشت مشخص شود، اظهار داشت: اقدامات آموزشی در مدارس، دستگاه‌های دولتی و غیره باید بررسی و بر اساس آن دورنمای آینده تدوین شود.
محمد حسن عاقل منش به ساخت انیمیشن با محوریت پسماند اشاره کرد و گفت: توجه به جامعه هدف در ساخت و گسترش این انیمیشن‌ها موضوع بسیار مهمی است که باید درباره آن با دقت عمل شود.


مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سیاست شهرداری و شورای رشت پیرامون پسماند شهری باید مشخص شود، بیان داشت: شرکت‌هایی به سازمان پسماند مراجعه و اعلام کرده‌اند که توانایی جمع‌آوری زباله‌های خشک و پرداخت هزینه از این بابت را نیز دارند.
علیرضا حاجی پور با بیان اینکه توانایی هدایت گاراژدارهای جمع‌آوری زباله خشک را به شهرک‌های صنعتی داریم، افزود: سیاست سازمان پسماند، کاهش تولید و تفکیک زباله از مبدأ است و برای هرکدام از جامعه هدف نیز تاکنون اقدامات آموزشی مشخصی را انجام داده‌ایم.
وی با تأکید بر اینکه ساخت انیمیشن و فیلم کوتاه به ‌منظور فرهنگ‌سازی پیرامون مبحث پسماند بیان داشت: در حال حاضر ۱۶ کانکس دریافت زباله خشک در رشت دایر و مشغول فعالیت هستند و نصب مخزن تفکیکی زباله در برخی از مدارس سطح رشت از دیگر اقدامات این حوزه است.


آرش جهانگیری مدیر عامل کارخانه کود آلی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سالیانه حدود ۵۰۰ میلیون تومان از زباله خشک درآمد داریم، اذعان داشت: حدود یک درصد از زباله‌های خشک سطح رشت به کارخانه کود آلی شهرداری رشت وارد می‌شود.
شمشادی، فعال حوزه محیط ‌زیست نیز در این جلسه با انتقاد از نحوه آموزش‌ها در حوزه پسماند، گفت: آموزش‌ها فراگیر نیست و نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.
تهمینه شمشادی با بیان اینکه گاهی شنیده می‌شود که زباله‌ها پس از تفکیک مجدداً مخلوط می‌شوند، افزود: باید این اطمینان به شهروندان داده شود تا نگرانی های اقدامات پس از تفکیک را نداشته باشند.
در ادامه نظامی، وطنی، حق‌پناه و سایر مشاوران حاضر از منظر راهبردی و فنی نکاتی را در تکمیل نظرات اضافه نمودند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=16942

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics