• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9620
6
ناصر حاج محمدی

اجرای ساخت فونداسیونهای مربوط به استقرار دستگاه های زباله سوز

  • کد خبر : 16933
  • 15 مهر 1398 - 21:56
اجرای ساخت فونداسیونهای مربوط به استقرار دستگاه های زباله سوز
تولید کمپوست در سراوان رشت به 49 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد شهردار رشت گفت: تکمیل دو سوله جدید و ایجاد خطوط تولید کمپوست جدید در منطقه لاکان رشت مجموعاً به ۴۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش گیلان شهر ، دکتر ناصر حاج محمدی گفت: برای تکمیل سوله‌های جدید شش هزار متر مربعی زباله در منطقه لاکان رشت به ۹ میلیارد تومان اعتبار و برای ایجاد دو خط تولید تازه برای تولید کمپوست به ۴۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم.

شهردار رشت از تولید ۶ تا ۱۰ لیتر بر ثانیه شیرآبه در محل دفن زباله سراوان خبر داد و عنوان کرد: همینک روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن زباله به کارخانه کود آلی رشت برای تهیه کمپوست وارد می‌شود اما با توجه به زیرساختهای موجود و فرسودگی ماشین‌آلات، امکانات فعلی دیگر برای تولید کمپوست جوابگو نیست.

حاج‌محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون برای دپوی زباله در مکانی دیگر غیر از سراوان رشت و یا خالی کردن این منطقه از سکنه تصمیمی اتخاذ شده است یا خیر؟ تصریح کرد: خیر. تاکنون مکان دیگری برای انباشت زباله رشت معرفی نشده از طرفی دیگر خالی کردن سکنه نیز بسیار هزینه ‌بر و غیرممکن است.

وی با بیان اینکه طبق قوانین بالادستی، وزارت کشور، سازمان حفاظت محیط‌زیست و جهاد کشاورزی محل دپوی زباله را باید مشخص کنند و آن را به شهرداریها برای شروع کار تخلیه زباله معرفی نمایند، افزود: به جای خالی کردن منطقه سراوان از سکنه می‌توان به پردازش پسماندها پرداخت که مطمئناً از تصمیم اولی کم ‌هزینه‌تر است.

شهردار رشت شروع عملیات انباشت و دپوی زباله در سراوان را از سال ۶۲ عنوان کرد و با تأکید بر اینکه سالها است وضعیت این منطقه بحرانی شده، ابراز نمود: لندفیل سراوان به علت تولید آلودگی محیط ‌زیست نیاز به توجه بیشتر داشته و برای بهبود آن نیازمند منابع مالی و مدیریت اجرایی خاص می باشد.

حاج‌محمدی تفکیک زباله از مبدأ و تولید زباله کمتر به وسیله شهروندان و همچنین ایجاد تأسیسات لازم برای تهیه کمپوست، تصفیه شیرآبه و امحای زباله ها را در منطقه لاکان ضروری دانست.

وی با اشاره به اینکه کشورهای توسعه‌یافته پس از اجرای طرح تفکیک زباله در شهرهای خود، برنامه های متنوعی دارند، افزود: باید فرهنگ سازی بین شهروندان شهرهای شمالی برای تفکیک زباله از مبدأ ترویج شود تا زباله‌ها همان طور به صورت غیراستاندارد به کارخانه‌های تولید کمپوست وارد نگردد.

شهردار رشت با اعلام این خبر که هم اکنون بخش عظیمی از توده‌های کمپوست تولید شده شهرداری رشت به علل مختلف بدون مشتری باقیمانده و کسی برای خرید آن رغبت ندارد عنوان کرد: از تمام شهروندان عزیز انتظار داریم برای همکاری با شهرداری نسبت به تفکیک زباله از مبدأ را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

حاج‌محمدی انجام سه کار به صورت همزمان در سراوان رشت شامل ایجاد تصفیه‌ خانه شیرآبه و اجرای پروژه های سوله های تخمیر زباله را مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد: زمین مربوط به زباله سوز در منطقه لاکان تحویل پیمانکار(شرکت TTS) گردیده است و به زودی عملیات اجرای ساخت فونداسیونهای مربوط به استقرار دستگاه های زباله سوز شروع خواهد شد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=16933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics