• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
6
جعفرزاده در پاسخ به انتقادات درباره قانون سهمیه‌ ایثارگران:

وزارت علوم آماری از تغییر رشته و دانشگاه فرزندان اساتید هیأت علمی ارائه کند

  • کد خبر : 16903
  • 14 مهر 1398 - 15:51
وزارت علوم آماری از تغییر رشته و دانشگاه فرزندان اساتید هیأت علمی ارائه کند
عضو فراکسیون ایثارگران مجلس با بیان اینکه مجلس هیچ تغییری در قانون سهمیه نداده است، گفت: در این زمینه سازمان سنجش رویه‌اش را تغییر داده است و جا دارد که وزارت علوم آماری از تغییر رشته و دانشگاه فرزندان اساتید هیأت علمی ارائه کند.
به گزارش گیلان شهر غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی  با انتقاد از عملکرد سازمان سنجش در قبال کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد که موجب اعتراض برخی داوطلبان شد، گفت: مجلس طی یک سال گذشته یعنی از زمان کنکور ۹۷ تا کنکور ۹۸ هیچ تغییری و اصلاحی در قانون سهمیه‌‎ها اعمال نکرد، حال سئوال این است چرا در کنکور سال گذشته چنین مشکلاتی برای داوطلبان ایجاد نشد.

مجلس هیچ تغییری در قانون نداد/ سازمان سنجش رویه‌اش را تغییر داد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین قانون هیچ تغییری نسبت سال‌ گذشته نداشته و این سازمان سنجش بوده که رویه خود نسبت به اعمال سهمیه‌های کنکور تغییر داده است و سال گذشته نیز هیچ اعتراضی نسبت به کنکور درباره سهمیه ایثارگران وجود نداشت.

وی ادامه داد: سهمیه‌ها همواره طی سال‌های گذشته مازاد بر ظرفیت بود که سازمان سنجش به یکباره تصمیم ‌می‌گیرد که این سهمیه مازاد را در داخل ظرفیت محاسبه کنند و علاوه بر این، گویا سازمان سنجش آیین نامه داخلی خود را نیز به نحوی عمل کرده است که همه این موارد موجب نارضایتی داوطلبان در کنکور امسال شد.

جعفرزاده تأکید کرد: متأسفانه در حالی سهمیه ایثارگران بزرگنمایی شده که سهمیه فرزندان هیأت علمی به چه شکلی در دانشگاه‌ها تأثیر گذاشته است. بسیاری از فرزندان اساتید و هیأت علمی رشته دامپزشکی زابل را انتخاب می‌کنند و به این دلیل که فرزند هیأت علمی هستند با انتقالی به تهران آمده و تغییر رشته هم داده و در رشته پزشکی تحصیل می‌‎کنند.

وی درخواست کرد وزارت علوم در این زمینه آماری ارائه کند که چه تعداد از فرزندان هیأت علمی‌ دانشگاه‌ها بر اساس آیین نامه وزارت علوم، دانشگاه و رشته خود را تغییر و بر صندلی‌های دانشگاه‌های تراز اول کشور نشسته‌اند.

جعفرزاده درباره آمار قبولی ۷۰ درصد داوطلبان در رشته دندانپزشکی با استفاده از سهمیه، گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت فقط ۳۰ درصد این آمار متعلق به ایثارگران است و ۴۰ درصد دیگر از سهمیه‌ها در این مورد به خصوص متعلق به سهمیه فرزندان هیأت علمی و مناطق محروم است.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس تأکید کرد: در برهه‌ای که هجمه بسیاری به ایثارگران وارد شد از وزیر علوم انتظار داشتیم که از حقوق ایثارگران دفاع  و در زمینه سهمیه‌ها شفاف سازی کند نه اینکه توپ به زمین مجلس انداخته شود./

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=16903

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics