• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9619
3
با معرفی اکبر اکسیر؛

نشان های درجه یک هنری گیلان به ۷ رسید

  • کد خبر : 16900
  • 13 مهر 1398 - 22:39
نشان های درجه یک هنری گیلان به ۷ رسید
مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان از دریافت نشان درجه یک هنری توسط «اکبر اکسیر» خبر داد و گفت: تاکنون هفت نفر از هنرمندان گیلانی در رشته های مختلف هنری اعم از سینما، تئاتر، موسیقی، شعر و خوشنویسی موفق به دریافت نشان درجه یک هنری شده اند.

به گزارش گیلان شهر :فیروز فاضلی، از دریافت درجه یک هنری توسط «اکبر اکسیر» خبر داد و اظهار کرد: این شاعر گیلانی بنیانگذار شعر فرانو بوده که از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور موفق به دریافت نشان درجه یک هنری شد.

وی نشان درجه یک هنری را معادل مدرک دکتری دانست و افزود: اکبر اکسیر پس از محمدحسین مهدوی(م.موید)، بنیانگذار شعر معنوی دومین شاعر گیلانی است که نشان درجه یک هنری را دریافت کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: تاکنون هفت نفر از هنرمندان گیلانی در رشته های مختلف هنری اعم از سینما، تئاتر، موسیقی، شعر و خوشنویسی موفق به دریافت نشان درجه یک هنری شده اند.

فاضلی اضافه کرد: گواهینامه هنری هنرمندان توسط شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور، براساس تجربه و فعالیت تخصصی و حرفه‌ای هنرمندان و با تکیه بر توانایی‌های هنری آنان اعطا می شود.

به گزارش گیلان شهر : اکبر اکسیر متولد ۱۳۳۲ در آستارا، آموزگار بازنشسته زبان و ادبیات فارسی، گرافیست، طنزپرداز معاصر ایرانی و صاحب نظریه شعر فرانو است.

مجموعه شعرهای «در سوگ سپیداران»، «بفرمایید بنشینید صندلی عزیز»، «زنبورهای عسل دیابت گرفته‌اند»، «پسته لال سکوت دندان شکن است»، «ملخ‌های حاصلخیز»، «مالاریا»، «ما کو تا اونا شیم» و «من هارا شورا هارا» برخی از آثار اوست.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=16900

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics