• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
6
میرشمس مومنی‌زاده

ضرب العجل فرماندار رشت برای افتتاح تصفیه خانه شیرابه در سراوان طی دو ماه آتی

  • کد خبر : 16720
  • 07 مهر 1398 - 12:15
ضرب العجل فرماندار رشت برای افتتاح تصفیه خانه شیرابه در سراوان طی دو ماه آتی
فرماندار شهرستان رشت گفت: تصفیه خانه شیرابه زباله باید تا دو ماه آینده طبق برنامه از پیش تعیین شده، در سایت تخلیه سراوان به بهره برداری برسد تا به مردم نشان دهیم که اراده مسئولین به حل مشکلات است، اما برای نصب زباله سوز به زمان و منابع اعتباری بیشتری نیاز داریم.

به گزارش گیلان شهر ، میرشمس مومنی‌زاده عصر امروز در جلسه پیگیری اجرای تعهدات ساماندهی سایت تخلیه زباله سراوان اظهار کرد: برای حل مشکل سراوان باید برطبق همان نقشه راهی که تعیین شده حرکت کنیم، ابتدا باید موقعیت سایت را به گونه‌ای مدیریت کنیم که شرایط برای مردم منطقه قابل تحمل و سکونت باشد.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه باید شرایط و زمان اجرای تعهدات را در نظر بگیریم، افزود: خدمات رفاهی باید به مردم منطقه، پیوسته انجام گیرد زیرا زندگی و سلامت آنان در منطقه تحت شعاع قرار دارد لذا باید در انجام امورات رفاهی دقت نظر داشته باشیم و روند ارائه خدمات هم با شتاب بیشتری صورت گیرد.

مومنی‌زاده بیان کرد: تصفیه خانه شیرابه زباله باید تا دو ماه آینده طبق برنامه از پیش تعیین شده، در سایت تخلیه سراوان به بهره برداری برسد تا به مردم نشان دهیم که اراده مسئولین به حل مشکلات است، اما برای نصب زباله سوز به زمان و منابع اعتباری بیشتری نیاز داریم.

باید به تعهداتی که به مردم دادیم، پایبند باشیم

در ادامه علی اوسط اکبری مقدم اظهار کرد: زباله سوز پروژه‌ای نیست که در طی ۶ ماه یا یک سال دیگر به بهره برداری برسد زیرا زباله سوز مستلزم منابع مالی است.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان افزود: دکتر نوبخت به جهت اهمیت موضوع ساماندهی پسماند در سه استان شمالی کشور، کارگروهی تشکیل دادند و این کارگروه پیگیر موضوعات در سه استان شمالی است لذا ظرفیت‌های لازم در سطح ملی وجود دارد و اگر در استان هم خوب عمل کنیم، می‌توانیم در بازه زمانی مشخص شاهد بهره برداری از زباله سوز سایت سراوان باشیم.

وی با بیان اینکه باید به تعهداتی که به مردم دادیم، پایبند باشیم، از پیمانکار اجرای سوله خواست تا در روند احداث سوله سرعت عمل داشته باشد.

مقدم بیان کرد: تلاش هیچ نهادی در حل معضل پسماند نادیده گرفته نشده، مسئله پسماند گیلان به یک روز و ده سال بر نمی‌گردد و ‌این مشکلات سال‌های متوالی است که انبار شده، اکنون باید این مشکلات حل شود و اصلاح مشکل در سایه تعامل و مشارکت مردم شکل می‌گیرد.

بیان مطالبات مردم وظیفه ذاتی صدا و سیماست

سید جلال الدین رضاپور معاون خبر صدا و سیمای گیلان در ادامه اظهار کرد: صدا و سیما با تمام امکانات در جهت آگاه سازی زیست محیطی حضور دارد، وظیفه ذاتی صدا و سیما اطلاع رسانی است.

معاون خبر صداوسیمای مرکز گیلان با بیان اینکه محیط زیست کلام رایج ماست، افزود: در خصوص مسئله سراوان اندکی کمک کنیم زیرا الان زمان نگفتن‌ها نیست، چنین گزارش‌هایی علاوه بر انعکاس خدمات انجام شده باعث قوت جلسات و پیگیری‌های مطالبات مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه حل مشکل سراوان نیاز به عزم ملی دارد، گفت: مطالبات مردمی در  زمینه سراوان خیلی بالاست، قطعا کسی از بحران و تنش سود نمی‌برد.

رضاپور ادامه داد: همانطور که بیان خدمات استانداری، فرمانداری، شهرداری و … وظیفه ذاتی صدا و سیماست لذا بیان مطالبات مردمی هم وظیفه ذاتی صداوسیماست.

معاون خبر صدا و سیمای مرکز گیلان بیان کرد: اگر ما خواسته و مطالبات مردم را منتقل نکنیم، فرصت برای رسانه‌های معاند فراهم می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=16720

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics