• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9611
8
شهردار رشت:

استقرار یک دستگاه زباله کوب به ارزش ۹ میلیارد تومان در سایت سراوان

  • کد خبر : 16761
  • 07 مهر 1398 - 20:50
استقرار یک دستگاه زباله کوب به ارزش ۹ میلیارد تومان در سایت سراوان
شهردار رشت گفت: تاکنون یک دستگاه زباله کوب به ارزش ۹ میلیارد تومان وارد سایت سراوان شده اما هنوز فعال نیست تا تکنسین های مربوطه از آلمان حضور یابند.

به گزارش گیلان شهر ، ناصر حاج محمدی عصر امروز در جلسه پیگیری اجرای تعهدات ساماندهی سایت تخلیه زباله سراوان که در فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری رشت به وظایف خود در سایت سراوان به سرعت عمل می‌کند.

شهردار رشت افزود: تاکنون یک دستگاه زباله کوب به ارزش ۹ میلیارد تومان وارد سایت سراوان شده اما هنوز فعال نیست تا تکنسین های مربوطه از آلمان حضور یابند.

وی با اشاره به زیرسازی‌های صورت گرفته در سایت تخلیه زباله سراوان، گفت: تاکنون حدود ۴۲۰۰ کامیون خاک از محل جابه جا شده و بیش از یک هزار کامیون هم شن ریزی شده، امروز هم بیش از ۴ هزار بلوک سیمانی برای قالب بندی فنداسیون به پیمانکار کمک کردیم تا عملیات بخش سوله تسری یابد.

حاج محمدی در خصوص آماده سازی مسیر، گفت: به موازات اجرای سوله باید دیوار حایل هم اجرا شود که با توجه به احتمال وجود خطر رانش در بخش کوچکی، تدابیر لازم پیش بینی شده است.

شهردار رشت با اشاره به پیگیری ساماندهی پسماند در سه استان شمالی کشور از کشور، تصریح کرد: بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت کارخانه زباله سوز برای سه شهر ساری، نوشهر و رشت در نظر گرفته شد که دو شهر دیگر در مرحله بهره برداری است ولی در رشت هنوز وارد فاز عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه سالیان سال است که دپوی زباله در سایت انجام می‌گیرد، ماهم از زیربار مسئولیت شانه خالی نمی‌کنیم ولی اخیرا گزارشی از محل سایت تهیه شد که می‌طلبید برخی موارد با هماهنگی شورای تامین انجام می‌گرفت.

حاج محمدی اضافه کرد: پسماند پزشکی طبق قانون باید در محل بیمارستان امحا شود، اما بیمارستان‌ها اکنون مجهز به زباله سوز نیستند ولی توسط یک شرکت خصوصی بیخطرسازی زباله‌های عفونی انجام می‌گیرد و در گزارش منعکس شده زباله‌های عفونی توسط همین شرکت به سایت سراوان منتقل شده و این کم کاری بر عهده شهرداری نیست.

شهردار رشت تاکید کرد: اگر می‌خواهیم مشکل سراوان بنیادی حل شود همه باید همدلانه و با مشارکت همدیگر در جهت رفع مشکل گام بردارند، نه اینکه دنبال این باشند که فقط شهرداری را زیرسوال ببرند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=16761

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics