• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
4
حامد عبدالهی رییس کمیسون حمل و نقل و ترافیک شورا

برون سپاری اتوبوس های سازمان حمل و نقل+عکس

  • کد خبر : 16578
  • 02 مهر 1398 - 15:59
برون سپاری اتوبوس های سازمان حمل و نقل+عکس

به گزارش گیلان شهر  – ظهر دیروز دوشنبه اول مهر جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با حضور رییس، اعضا و مشاورین کمیسیون با اعلام موضوع برون سپاری اتوبوسهای سازمان حمل و نقل به عنوان تنها دستور جلسه برگزار گردید.در آغاز جلسه حامد عبدالهی رییس کمیسون حمل و نقل و […]

به گزارش گیلان شهر  – ظهر دیروز دوشنبه اول مهر جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با حضور رییس، اعضا و مشاورین کمیسیون با اعلام موضوع برون سپاری اتوبوسهای سازمان حمل و نقل به عنوان تنها دستور جلسه برگزار گردید.
در آغاز جلسه حامد عبدالهی رییس کمیسون حمل و نقل و ترافیک شورا ضمن عرض سلام و خیر مقدم به حاضرین در جلسه، اظهار داشت:
مقرر گردیده بود، بابت برون رفت از بار سنگین هزینه هایی که سالهاست که شهرداری آن را به دوش می کشد، فرایند برون سپاری مدتها پیش انجام گیرد که این مهم تا به این لحظه بنا به دلایل گوناگون صورت نپذیرفته است. امیدوارم این مهم با همراهی و همکاری سازمانهای سرمایه گذاری، اداره حقوقی، اتوبوسرانی و دیگر حوزه های مرتبط هر چه زودتر انجام پذیرد.
حامد عبدالهی افزود: تجربه ثابت کرده شهرهایی که با برنامه ریزی درست و مطالعه شده برون سپاری را انجام داده اند هم در حوزه کسب درآمد موفق بوده اند و هم در حوزه ی خدمات رسانی به مردم به موفقیتهای چشمگیری دست یافته اند.رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا بیان داشت: بدلیل عدم وجود کارشناسی درست در یکسال گذشته در واگذاری پروژه به بخش خصوصی نتیجه مطلوب نظر حاصل نشد و منافع شهرداری و شهروندان در آن لحاظ نگردید. لذا از معاونت محترم سازمان حمل و نقل و ترافیک میخواهم که در اسرع وقت برای تعیین تکلیف و هر چه زودتر به نتیجه رسیدن چنین کار مهمی یک نفر را به عنوان مسئول پیگیری مستقیم این پروژه تعیین و به شورا و کمیسیون معرفی کند.
حامد عبدالهی در ادامه اذعان داشت: بهتر است در این خصوص از تجربه شهرهای موفق استفاده کنیم، چرا که در این صورت از میزان هزینه های زمانی و مالی اجرایی شدن پروژه کاسته خواهد شد.
اسماعیل حاجی پور، رییس شورای اسلامی شهر رشت از دیگر حاضرین در جلسه اظهار داشت: در صدد آن هستیم که در جهت بهبود وضعیت حمل و نقل، تراموا را به سیستم حمل و نقل شهری اضافه کنیم که البته این مسئله مستلزم زمینه سازی است.
وی افزود: خط ویژه در حال حاضر دیگر کارآمدی ندارد و باید تکلیف خطوط ویژه را مشخص کنیم. می توانیم این موضوع را با نصب چشم گربه ای در گوشه های خیابان و آنجا را هن با دوربین کنترل کنیم ولی لازم است که پس از آن حتما BRT بیاوریم و البته قبل از آن مجوزهای انجام آن را از شورای عالی ترافیک کشور اخذ کنیم.
رییس شورا ادامه داد: راه حل برون رفت از مشکلات موجود جذب سرمایه گذار است ولی باید شرایط را برای کار سرمایه گذار سخت نکنیم این حق سرمایه گذار است که منفعت نیز ببرد، منفعت ما نیز در منفعت مردم است.
وی اظهار داشت: وجود ۵۶/۲ % خودروی تک سرنشین دلیل بارز ضعف در حوزه خدمات حمل و نقل عمومی شهری است.
اسماعیل حاجی پور در پایان افزود: ۲۰ دستگاه اتوبوس شهرداری در سازمان حمل و نقل بلا استفاده مانده است چون قانون به ما اجازه جذب راننده را نمی دهد. خب این سرمایه به خواب رفته، حق الناسی است که در حال مستهلک شدن است. اینجانب از آقای دکتر عبدالهی خواهش می کنم دستور ویژه ای بدهند تا ضرب العجلی وضعیت این ۲۰ دستگاه ماشین تعیین تکلیف گردد.
در ادامه فاطمه شیرزاد دیگر عضو کمیسیون حمل، نقل و ترافیک شورا بیان داشت: در کنار دیگر مسائل مهمی که توسط همکاران شورایی و شهرداری بیان شد، یکی از مهمترین موضوعات، بحث منابع انسانی، پرداخت حقوق، حق بیمه و بازنشستگی این عزیزان است.
شیرزاد افزود: با توجه به شرایط نامناسب که همکاران راننده ی خدوم و زحمتکش در غالب قرارداد، پیمانی یا رسمی انجام مسئولیت میکنند چه خواهیم کرد؟ آیا این قرارداد باعث احقاق حقوق حقه آنها میشود؟
امیدوارم ابعاد گوناگون انجام این طرح با دقت نظر کارشناسی شود تا هزینه های اجتماعی اجرایی شدن این طرح خوب را، تا حدود زیادی کاهش دهیم.


در ادامه صحبتهای اعضاء شورا در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک، شکوهی معاونت سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری رشت گفت: سابقه برون سپاری به سال ۹۵ بر می گردد. این پروژه در طی چند مرحله انجام شد که البته ناکام ماند و اساسی ترین کارها در این حوزه در دوره مسئولیت جناب آقای حاجی پور به عنوان رئیس کمیسیون حمل، نقل و ترافیک صورت پذیرفت که به مراحل نهایی خود نیز رسیده بود.
متولی انجام پروژه در آن مقطع سازمان سرمایه گذاری بود به این شکل که قرار بود سرمایه گذاران بخش خصوصی با تامین اتوبوسهای جدید ضمن بهره برداری و بکارگیری نیروهای خودشان، از سوبسید ماهیانه شهرداری نیز بهره مند گردند ولی بدلیل ورود سازمانهای نظارتی این کار خروجی مطلوبی نداشت.
وی افزود: دلیل این اتفاق توجیه اقتصادی نداشتن طرح مذکور بود که این موضوع بدلیل جهش قیمت دلار و نرخ برابری ارز بود که در نهایت طرح مسکوت ماند.












لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=16578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics