• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
7
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری

یک و نیم میلیارد دلار سهم روستاها از صندوق توسعه ملی

  • کد خبر : 16997
  • 16 مهر 1398 - 22:29
یک و نیم میلیارد دلار سهم روستاها از صندوق توسعه ملی
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به مهم‌ترین کار دولت در رابطه با اشتغال روستایی گفت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که در این دولت اتفاق افتاده توجه به اشتغال روستائیان است به‌طوری‌که یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به روستانشینان اختصاص‌یافته است.

به گزارش گیلان شهر ، محمد امید ظهر امروز در حاشیه بازدید از روستای ملی حصیر در فشتکه اول خمام با بیان اینکه توجه به اشتغال روستایی باعث عدم مهاجرت به شهر می‌شود، اظهار کرد: مهم‌ترین دلیلی که بسیاری از روستانشینان که به مناطق شهری مهاجرت می‌کنند عدم اشتغال است که در این زمینه دولت برنامه بسیار خوبی برای توسعه اشتغال روستایی در کشور دارد.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدام دولت در رابطه با اشتغال روستایی گفت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که در این دولت اتفاق افتاده توجه به اشتغال روستائیان است به‌طوری‌که یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به روستانشینان اختصاص‌یافته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به میزان اعتبار وصول‌شده در رابطه با اشتغال روستایی بیان کرد: تا کنون از ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار ۱۳ هزار میلیارد تومان ابلاغ و ۹ هزار میلیارد تومان وصول‌شده که استان گیلان از سهم بسیار خوبی در این حوزه برخوردار است.

امید از افزایش سهم اشتغال روستایی در کشور خبر داد و افزود: سهم اشتغال روستایی در سال ۹۶ به پنج درصد رسیده بود اما در سال ۹۷ این میزان سهم به ۲۵ درصد رسیده و افزایش قابل‌توجهی داشته است.

وی با اذعان به اینکه باید از مهاجرت معکوس به شهرها جلوگیری شود، تصریح کرد: مهاجرت به شهرها مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند که برای جلوگیری از آن باید تسهیلات اشتغال روستایی به روستائیان داده شود که خوشبختانه تاکنون این امر انجام‌شده و از مهاجرت معکوس جلوگیری شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با تأکید بر تداوم ارائه تسهیلات اشتغال روستایی گفت: خوشبختانه نگاه مجلس و دولت تداوم تسهیلات اشتغال روستایی است زیرا اگر این امر تا پنج سال آینده در اختیار دولت قرار گیرد علاوه بر جلوگیری از مهاجرت به شهرها و مهاجرت معکوس اشتغال خوبی در روستاها ایجاد می‌شود.

امیدی با اعلام میزان فرصت شغلی ایجادشده در روستاهای کشور افزود: بر اساس بررسی‌ها مقررشده بود از ۹ هزار میلیارد اعتبار وصول‌شده ۲۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود که تاکنون ۱۴۵ هزار فرصت شغلی ایجادشده که می‌تواند نرخ بیکاری روستایی را به دو درصد کاهش دهد.

وی با اشاره به وضعیت استان گیلان در حوزه اشتغال پایدار روستایی بیان کرد: استان گیلان یکی از استان‌های پیشرو در حوزه واحدهای بوم گردی، صنایع‌دستی، کشاورزی وگردشگری در روستاها است که منجر به ایجاد اشتغال پایدار شده است.

 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=16997

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics