• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
6

سفر ۴۰۰ خبرنگار در ماه عزاداری سالار شهیدان به بارگاه ثامن الحجج

  • کد خبر : 16520
  • 27 شهریور 1398 - 15:02
سفر ۴۰۰ خبرنگار در ماه عزاداری سالار شهیدان به بارگاه ثامن الحجج
خبرنگاران عضو خانه مطبوعات گیلان پیرو وعده دکتر نوبخت به بارگاه ملکوتی امام مهربانی‌ها با قطار رشت- مشهد اعزام شدند.
به گزارش گیلان شهر ، سفری خاطره‌انگیز در ماه حزن و عزاداری سرور و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع) با سفر به بارگاه امام هشتم با حضور ۴۰۰ خبرنگار از سراسر استان گیلان برگزار شد.

داستان از آنجا شروع شد که خبر رفتن تعدادی از خبرنگاران عضو خانه مطبوعات گیلان به مشهد مقدس پیرو وعده دکتر نوبخت به خبرنگاران جهت اعزام با خانواده به بارگاه ملکوتی امام مهربانی‌ها با قطار رشت- مشهد به گوش تک تک خبرنگاران از شرق تا غرب استان رسید و همه مصمم شدند تا در قالب کاروان خبری گیلان به پابوس امام رضا(ع) بروند.

تصمیم بر آن شد که در عصر روز عاشورا ۴۰۰ خبرنگار از سراسر استان از ایستگاه راه آهن رشت به سمت مشهد حرکت کنند. بالاخره روز موعود فرا رسید و خبرنگاران به همراه خانواده‌هایشان ساعت ۶:۳۰ عصر روز عاشورا از ایستگاه راه آهن، رشت را به مقصد مشهد مقدس ترک کردند. همسفر شدن با خبرنگاران، آشنایی با خانواده‌های جامعه رسانه‌ایی استان و حضور بچه ها … حس قشنگ همراه بودن و همدلی را به دنبال داشت و شبی متفاوت در قطار با خبرنگاران و شب‌نشینی در کوپه‌های همکاران و تعامل با یکدیگر از شیرینی‌های این سفر بود.

بعد از ۱۷ ساعت به مشهد مقدس رسیدیم و زبان از به تصویر کشیدن حال و هوای صحن مقدس امام هشتم(ع)قاصر است، برخی برای اولین بار، برخی بعد از چندین سال …به پابوس امام رضا(ع) آمده بودند و حس و حال عجیبی است، نام مشهد که بر زبانت می‌آید، دلت به آسمان حرمش پر می‌کشد، یک گنبد طلایی و گلدسته‌ای رو به آسمان، صحن معروف آزادی و کبوترهای حرم این آشناترین تصویر از قطعه‌ای از بهشت در خراسان است که همیشه پناه عاشقان بوده و همه ما ایمان داریم که امام مهربانی‌ها، میزبانی است مهربان برای آن‌ها که زائر او می‌شوند و از هر کجای این سرزمین به زیارت بارگاهش می‌آیند.

زائر حرم امام رضا(ع) که می‌شوی انگاری حال و هوای دلت هم رضایی می‌شود و چشمانت که به صحن آزادی و گنبد طلایی‌اش می افتد ناخودآگاه اشک جاری می‌شود؛ نمی‌دانم دلیل این همه دلدادگی چیست شاید دلیلش  غریب بودن امام مهربانی هاست شاید هم مهربانی امامی که ضامن آهو هم شده و چطور ممکن است ضامن دل‌های شکسته نشود.

از روی گشاده خادمان حرم امام مهربانی‌ها هم هر چه بگویم کم است که با رویی گشاده به زائران خوش‌آمد می‌گویند، گویا همه چیز حرم ثامن الحجج آرامش‌بخش دل‌های خسته هست.

بالاخره بعد از دو روز ماندن در مشهد مقدس روز خداحافظی فرا رسید اما به گفته مادرهایمان نباید با امام مهربانی ها خداحافظی کرد تا به زودی زود دوباره طلبیده شوی و در آخر دعا کردم  و از امام خواستم اینقدر دیر به دیر ما را طلب نکند و هر ساله قسمت شود که به پابوسش بیاییم.

سفر گروهی همیشه با برخی نقص‌ها روبه رو است و با تمام نقص‌هایی که می‌توان برای یک سفر گروهی از ناهماهنگی‌ها تا جابجایی کوپه‌ها متصور شد این سفر اولین و بهترین سفر گروهی خبرنگاران به همت دکتر نوبخت و تلاش سایر مسئولان استانی به پابوس امام رئوفی بود که هیچکس را ناامید بر نخواهد گرداند.

ریحانه شریفی

پایان پیام/۱۶۷
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=16520

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics