• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
6

سپیدرود رشت با «نظرمحمدی» اوج می‌گیرد

  • کد خبر : 16460
  • 25 شهریور 1398 - 23:18
سپیدرود رشت با «نظرمحمدی» اوج می‌گیرد
سپیدرود رشت با تکیه بر نیروهای بومی دوباره در ابتدای راهی قرار گرفته است که استمرار موفقیت در آن می تواند یک اردی بهشت رویایی دیگر برای مردمان گیلان زمین به ارمغان بیاورد.

به گزارش گیلان شهر در چهارچوب هفته پنجم لیگ دسته اول فوتبال ایران تیم سپیدرود رشت موفق شد تا در تبریز تیم شهرداری این شهر را که از امسال به «علم و ادب» تغییر نام داده است، شکست دهد.

پیروزی سرخ‌پوشان رشتی در تبریز سومین برد پی در پی آنها در لیگ آزادگان محسوب می‌شود و آنها پس از یک تساوی خانگی برابر مس و یک شکست مقابل نود، توانستند علاوه بر شهرداری تبریز، نیروی زمینی را در تهران و استقلال خوزستان را در رشت مغلوب کنند.

سپیدرود در حالی روی نوار پیروزی قرار گرفته است که در سال گذشته با ارائه بازی‌های ناامیدکننده و ضعیف نتوانست هواداران پرشمارشان را راضی نگه دارد و در پایان فصل با سقوط به لیگ دسته اول به حضور دو ساله خود در لیگ برتر خاتمه دهد.

این سقوط البته تمام مصائب سپیدرود نبود و جنگ مالکیتی که از ابتدای فصل گذشته آغاز شده بود همچنان دامن قدیمی‌ترین تیم استان گیلان را فرا گرفت تا به وقوع پیوستن سرنوشت تیم‌های ریشه‌داری همچون شاهین تهران و اهواز و بوشهر، ابومسلم خراسان، برق شیراز، آرارات و ده‌ها تیم قدیمی دیگر همچون کابوسی هولناک دغدغه روز و شب علاقه‌مندان این تیم شود.

برای دانستن اوج مشکلات سپیدرود کافی است بدانیم این تیم فصل را در چنین فضایی آغاز کرد: دعوای ادامه‌دار مالکیتی بین تن‌زاده و کریمی و بیات، شکایات طلبکاران پر و پیمان که گهگاه از ۵ سال پیش طلب داشتند و در نهایت منجر به بسته شدن پنجره نقل و انتقالات این تیم شد.

همچنین خالی شدن تیم از تمامی بازیکنان فصل گذشته به‌دلیل یک ساله بودن قراردادها و فضای یاس و ناامیدی از سقوط در پیرامون سپیدرود همه به یک طرف و شنیدن نام‌های کوچک و امتحان به بدی پس داده برای حضور در راس کادرفنی این تیم سبب شده بود تا عاشقان این تیم خود آستین‌ها را بالا بزنند و از مسئولان ورزش استان تنها یک درخواست داشته باشند و آن بازگشت ناجی روزهای بی‌کسی سپیدرود یعنی علی نظرمحمدی به تیمشان بود.

نظرمحمدی که موفق شده بود تا در دو فصل رویایی تیم محبوب گیلان زمین را از فراموشخانه لیگ دسته دوم به لیگ دسته اول رهنمون سازد، در تیم‌های لیگ برتر با بی‌مهری و کودتای چند بازیکن در یک نیمه‌شب جایش را به دستیارش امید روانخواه داد تا پاداش موفقیت‌هایش را به بدترین نوع ممکن دریافت کند.

بازگشت نظرمحمدی به سپیدرود که بدون اغراق فقط به همت هواداران اصیل سپیدرود صورت گرفت در تیمی که از در و دیوارش مشکل می‌بارید یک ریسک بزرگ بود که همچون شمشیر داموکلس می‌توانست تمام اعتباری که در این تیم کسب کرده بود را با خود از بین ببرد.

اما نظرمحمدی به پشتوانه جسارت جوانی‌اش و اعتماد به نفسی که حضور مستمر در سطح نخست فوتبال ایران به او داده بود بازگشت به سپیدرود را با تکیه بر حمایت هواداران پذیرفت تا آستین همت بالا بزند و به مانند روز نخستی که از لیگ دسته دوم کار را از صفر آغاز کرده بود، سپیدرود جدید را بسازد.

مربی جوان سپیدرود که البته دیگر بی‌تجربه نبود با انتخاب دستیاران جوان و فنی و گزینش وسواس‌گونه بازیکنانش از بین بازیکنان بومی و غیربومی مطرح خیلی زود کارش را آغاز کرد و سپیدرود رشت را به یکی از نخستین تیم‌های لیگ آزادگان تبدیل کرد که تمرینات خود را شروع کرده است.

سرمربی سپیدرود با برگزاری بازی‌های دوستانه پرتعداد با تیم‌های کوچک و بزرگ سعی کرد به بزرگترین مشکل تیمش که ناهماهنگی به‌دلیل ورود بیش از ۲۰ بازیکن بود فایق بیاید که البته کاری بسیار دشوار و زمان‌بر خواهد بود و به‌همین دلیل نظرمحمدی در نخستین کنفرانس خبری خود به علاقه‌مندان تیمش وعده سپیدرود هفته هشتم به بعد را داد.

نکته مهم در موفقیت نسبی نظرمحمدی در سپیدرود امسال را باید در هماهنگی و اعتماد مدیریت باشگاه به سرمربیشان جستجو کنیم جایی که هم مسعود حیدری در ابتدای فصل و سپس افشین ناظمی با فراهم کردن نسبی امکانات توانستند یک فضای آرام و بدون تنش را برعکس فصل گذشته به سرمربی خود هدیه دهند.

حالا سپیدرود با حمایت و همدلی کادر مدیریتی و فنی و بازیکنان و هواداران در ابتدای راهی قرار گرفته است که اگر خودش برای خودش مشکل نسازد می‌تواند یک اردیبهشت رویایی دیگر برای مردمان دیار باران به ارمغان بیاورد و این پیام را به مردم گیلان زمین بدهد که با تکیه بر نیروهای بومی و موفق می‌توان دست روی زانوها گذاشت و دوباره بزرگی از نو آغاز کرد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=16460

خبر های مرتبط

31فروردین
سردار در جذاب‌ترین بازی انتقامی فصل اروپا
با حضور یک مربی شکست‌ناپذیر و یک گلادیاتور دوست‌داشتنی

سردار در جذاب‌ترین بازی انتقامی فصل اروپا

17فروردین
بیانیه تند پرسپولیس بعد از گچ گرفتن دست بیرانوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics