• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
5
علی درجانی

روند فروش اراضی کشاورزی گیلان افزایشی است

  • کد خبر : 16463
  • 25 شهریور 1398 - 23:32
روند فروش اراضی کشاورزی گیلان افزایشی است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: فروش زمین در گیلان روند افزایشی پیدا کرده است.

به گزارش گیلان شهر: علی درجانی با بیان اینکه در حال حاضر مهم ترین دغدغه بخش کشاورزی جلوگیری از تغییرکاربری زمین های کشاورزی است، گفت:  متاسفانه فروش زمین در گیلان روند افزایشی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه فروش اراضی کشاورزی یکی از عوامل قیمت بالای تمام شده تولید محصول کشاورزی و قیمت پایین عرضه آن است، ادامه داد: ورود علم به مزرعه می تواند این روند را معکوس کند.

درجانی خاطرنشان کرد: گیلان با وجود موسسات و مراکز مهم علمی، تحقیقاتی و برخورداری از منابع مناسب تولید شرایط ایده عالی را برای رونق بخش کشاورزی و افزایش بهره وری دارد.

وی راه افزایش درآمد و بهره وری کشاورزی را خروج از کشاورزی سنتی بیان کرد و گفت: با ورود دانش به مزرعه میزان اشتباهات کاهش و کیفت محصول افزایش می یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان  با اشاره به اینکه امسال در تولید برنج سفید نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش داشتیم،افزود: یکی از راهکارهای افزایش درآمد کشاورزان توسعه کشت دوم و پرورش راتون است.

درجانی، اجرای طرح کشت دوم در اراضی شالیزاری استان گیلان را از راهکارهای اساسی افزایش تولید محصولات کشاورزی، ایجاد اشتغال و تامین نیاز غذایی جامعه دانست و گفت: وجود ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، یک ظرفیت بالقوه در استان است که بهره گیری از این ظرفیت می تواند، خروج از تک محصولی و پایداری تولید را تضمین کند.

وی از اهداف مهم اجرای این طرح را استفاده بهینه از اراضی شالیزاری استان در تمام طول سال و افزایش درآمد کشاورزان، ایجاد اشتغال در سطح روستاها و مناطق مورد کشت، کاهش مصرف کودهای شیمیایی به دلیل استفاده از بقولات بعنوان کشت دوم در تناوب بیان کرد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=16463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics