• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9620
8

گیلان قطب تولید خاویار کشور است/ هدف‌گذاری تولید ۴ تن خاویار در استان

  • کد خبر : 16308
  • 22 شهریور 1398 - 15:45
گیلان قطب تولید خاویار کشور است/ هدف‌گذاری تولید ۴ تن خاویار در استان
رئیس سازمان شیلات کشور با اشاره به اینکه گیلان قطب اصلی تولید خاویار کشور است، گفت: 2.5 تن از ۶ تن خاویار کشور در گیلان تولید می‌شود.

به گزارش گیلان شهر ، نبی الله خون میرزایی در دیدار با استاندار گیلان با اشاره تولید ۲٫۵ تن خاویار در گیلان اظهار کرد: میزان تولید خاویار در کشور ۶ تن بوده و گیلان قطب اصلی تولید خاویار در کشور است.

وی با بیان اینکه مردم گیلان در فعالیت‌های شیلات و کشاورزی کارآزموده هستند، افزود: شیلات و کشاورزی قابلیت سرمایه‌گذاری بالایی داشته و تولید و اشتغال پایدار در این عرصه‌ها خیلی زود رقم می‌خورد.

رئیس شیلات کشور با تأکید بر سابقه طولانی گیلان در بخش شیلات خاطرنشان کرد: فعالیت گیلان در عرصه شیلات و به‌ویژه بخش آبزی‌پروری و صیادی نقطه قوتی در کشور است.

استاندار گیلان نیز در این دیدار با اشاره به هدف‌گذاری تولید ۴ تن خاویار تا سال ۱۴۰۰ در گیلان اظهار کرد: گیلان رکنی مهم در تولید خاویار کشور به شمار می‌رود.

ارسلان زارع با بیان اینکه تولید خاویار از جمله مشاغل ارزآور است، گفت: سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی برای نخستین بار در گیلان تولید و رهاسازی شد.

وی با اشاره به هدف‌گذاری اشتغال آبزی‌پروری در گیلان گفت: در برنامه ششم توسعه، تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن ماهی پیش‌بینی‌شده و بیش از ۸۰ هزار تن سهم استان گیلان است.

استاندار گیلان با اشاره به تصویب ۲۵ میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری به گیلان اظهار کرد: این پروژه‌های اولویت‌دار در زمینه توسعه تولید ماهی در قفس برای حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تصویب‌شده و نیمی از این اعتبار در سال جاری اختصاص می‌یابد.

زارع با بیان اینکه تقویت و افزایش سهم آبزی‌پروری از اقدامات خوب دولت تدبیر و امید در عرصه شیلات است، گفت: افزایش تولید ماهی در قفس با مشارکت مردم و صیادان و از طریق آموزش به آن‌ها رقم می‌خورد.

وی با تأکید بر لزوم حفاظت از اکوسیستم دریا خاطرنشان کرد: اقتصاد دریا محور در کنار نگاه توسعه پایدار و حفظ محیط‌زیست نقش بسزایی در کاهش فشار بر روی دریا داشته و در نهایت به افزایش درآمد صیادان منجر می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به وجود ۹ هزار هکتار آب‌بندان در گیلان بیان کرد: بیش از ۳ هزار هکتار از این آب‌بندان‌ها قابلیت آبزی‌پروری دارد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=16308

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics