• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
1
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان

پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی استان گیلان اوایل مهر پرداخت می‌شود

  • کد خبر : 16505
  • 27 شهریور 1398 - 12:48
پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی استان گیلان اوایل مهر پرداخت می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: مبالغ باقیمانده از پاداش پایان خدمت معلمان و بازنشستگان فرهنگی گیلان که در سال ۹۷ بازنشست شده‌اند تا اوایل مهر به طور کامل به آنان پرداخت می‌شود.

به گزارش گیلان شهر ، نادر جهان‌آرای صبح امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بازنشستگان فرهنگی سال ۹۷ تاکنون ۵۰ درصد از مطالبات خود در بخش پاداش پایان خدمت را دریافت کرده‌اند اظهار داشت: ۵۰ درصد باقیمانده از این مطالبات بر اساس دستور دولت تا پایان شهریور و یا اوایل مهر امسال به حسابشان واریز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان جبران کمبود فضاهای آموزشی در استان با مشارکت فعال مردم و خیران این استان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: در مناطق روستایی گیلان عمدتاً با مشکل فضای آموزشی مواجه نیستیم اما در مناطق شهری استان به ویژه شهر رشت و تالش شدیداً کمبود فضای آموزشی احساس می‌شود.

جهان‌آرای کمبود فضاهای آموزشی و کلاس درس به ویژه در منطقه یک و دو شهر رشت را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به تغییر سبک و سیستم آموزشی و گرایش به سمت رشته‌های مهارتی و کارگاهی، نیازهای آموزشی استان گیلان از حیث فضا روز به روز بیشتر می‌شود که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وی با بیان اینکه طبق مستندات موجود در آینده نزدیک کمبود فضای آموزشی در رشت و تالش به چالش جدی این شهرها تبدیل خواهد شد ابراز داشت: از اداره کل توسعه و نوسازی مدارس گیلان انتظار داریم برای حل این معضل پروژه‌های جدیدی را تعریف و به بهره‌برداری برساند تا دغدغه‌ها در این زمینه برطرف شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از بازنشستگی حدود ۲ هزار نفر فرهنگی این استان در سال آینده خبر داد و اظهار داشت: برای سال تحصیلی فعلی نیز بیش از هزار و ۵۰۰ معلم بازنشسته می‌شوند که برای جایگزینی آن‌ها در کلاس‌های درس برنامه‌ریزی‌های لازم از قبل انجام شده و به زودی اجرایی می‌شود.

جهان‌آرای جذب نیروهای آموزشی از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی و جایگزینی آنان با معلمان بازنشسته شده را یکی از راهکاری دولت برای جبران کمبود نیرو دانست و گفت: از تعدادی نیرو که معروف به ماده ۲۸ هستند و از طریق آزمون ورودی جذب شده‌اند نیز به زودی برای حضور در کلاس‌های درس فراخوان خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه جذب معلمان حق‌التدریس هم در دستور کار دولت و وزارت آموزش و پرورش قرار دارد خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی جدید تعدادی از مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدماتی مربوط به سال‌های تا قبل از ۹۱ نیز بر اساس لیست‌ها و اسامی که در اختیار ادارات آموزش و پرورش است جذب می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه ۹۵ درصد نیروهای رسمی و پیمانی این اداره کل تاکنون ابلاغیه‌های محل فعالیت خود را دریافت کرده‌اند ابراز داشت: از دو روز گذشته کمبودهای آموزشی بر اساس مناطق اعلام و نیازها شهرستان به شهرستان مشخص شده است و از نیروهای پیش‌دبستانی و خرید خدمات دعوت به کار می‌شود.

جهان‌آرای از جذب نیروهای خرید خدمات آموزشی و مربیان پیش‌دبستانی مربوط به سال‌های ۸۵ تا ۹۱ بر اساس نیازها و طبق لیست‌های تهیه شده سخن گفت و بیان داشت: در حوزه توزیع و تأمین کتب درسی نیز با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده دولت، مشکل خاصی در استان گیلان نداریم و کارها طبق روال هر ساله انجام می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=16505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics