• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 9627
5
| واکنش عباسی به توهین یکی از سخنرانان علیه مجلس

توهین یکی از سخنرانان علیه مجلس

  • کد خبر : 16368
  • 24 شهریور 1398 - 13:45
توهین یکی از سخنرانان علیه مجلس
  سخنگوی هیات رئیسه مجلس می گوید فرد توهین کننده به مجلس مفهوم دو فوریت را نمی شناسد و نمی داند آنچه در مجلس تصویب نشد، دو فوریت طرح شفافیت بود، نه خود شفافیت.
 
به گزارش گیلان شهر :اسدالله عباسی عضو هیات رئیسه مجلس ، با اشاره به توهین یکی از سخنرانان به مجلس در خصوص  عدم تصویب دو فوریت طرح شفافیت آراء، گفت: چنین اظهار نظرهای غیر کارشناسی یا غیر قانونی بوده، چرا که به منزله بی اطلاعی از آیین نامه داخلی مجلس و قانون اساسی است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس با بیان اینکه هر سازمان، نهاد و دستگاه اجرایی بر اساس قانون اداره می شود، بیان داشت: مجلس شورای اسلامی  بر اساس آیین نامه داخلی اداره می شود، با این حال افراد می توانند برای ارتقاء امور پیشنهادهایی داشته باشند و اینکه بخواهند موضوع را در قالب انتقاد، توهین یا تخریب مطرح کنند بر خلاف اخلاق، شخصیت، روش و منش است.

نماینده مردم رودسر و املش با اشاره به عدم اطلاع سخنران توهین کننده به قوه مقننه از موضوع عدم تصویب دو فوریت طرح شفافیت گفت: فردی که به مجلس شورای اسلامی توهین کرده، با مفهوم دو فوریت آشنا نبوده است. زیرا نمایندگان با اصل طرح شفافیت مخالفت نکردند؛ بلکه به فوریت آن رای ندادند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بند ۲ ماده ۱۵۶ آیین نامه داخلی مجلس اضافه کرد: مطابق آیین نامه داخلی مجلس، اصل بر عادی بودن رسیدگی طرح ها یا لوایح است و نمایندگان تنها هنگامی به دو فوریت یک طرح یا لایحه رای می دهند که جلوگیری از وقوع خسارت احتمالی و فوت فرصت ضرورت داشته باشد. باعث تعجب است افرادی که از اصل موضوع بی اطلاعند و با آیین نامه داخلی و اولویت طرح ها و لوایح آشنا نیستند، در این امور اظهار نظر و بلکه به مجلس توهین می کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اکنون در مجلس بین سلیقه های سیاسی با این که اختلاف نظرهایی وجود دارد تعامل برقرار است و همه در کنار هم کار می کنیم، اما برخی دوست دارند در مجلس درگیری و تنش باشد، خوشبختانه  اکنون عقلانیتی بر مجلس حاکم است و همه طیف های سیاسی در کنار هم کار می کنند.

وی یادآورد شد: در بحث مهم و استراتژی نظام که برگرفته از حاکمیت نظام بوده یکپارچگی مشهود می شود، مثل موضع گیری علیه رفتارهای آمریکا یا تحریم سپاه که نمونه بازر یکپارچگی در مجلس است.

عباسی توصیه کرد: به همه کسانی که به مجلس نقد دارند چه کسانی که تریبون در اختیار دارند چه کسانی که چنین امکانی ندارد توصیه می شود نقد منصفانه بر عملکرد مجلس داشته باشند، این موضوعی اشکالی ندارد ما کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی داریم که این مسائل را بررسی می کند.

عضو هیات رئیسه مجلس بیان کرد: اما اینکه توهین آمیز برخورد کنند و به شکلی به دنبال آن باشد که تفرقه ایجاد شود به نظر می رسد خلاف مصالح کشور است، اکنون اجماع و اراده ملی وجود دارد تا از تحریم های ظالمانه دشمنان براساس استراتژی مقام معظم رهبری عبور کنیم.

پایان پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=16368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics