• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9619
5

معرفی ارقام جدید و افزایش تولید اولویت‌ موسسه تحقیقات برنج است

  • کد خبر : 14063
  • 08 مرداد 1398 - 16:35
معرفی ارقام جدید و افزایش تولید اولویت‌ موسسه تحقیقات برنج است
رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور معرفی ارقام جدید و افزایش تولید و درآمد کشاورزان را اولویت‌ اصلی این موسسه عنوان کرد و گفت: انتقال یافته‌ها به کشاورزان سبب توسعه تولید برنج می شود.

به گزارش گیلان شهر ، پیش از ظهر سه شنبه همایش روز ملی مزرعه برنج در سالن اجتماعات موسسه تحقیقات برنج کشور در رشت با رونمایی از ارقام جدید برنج و آخرین دستاوردهای پژوهشی با فعالان عرصه برنج، برگزار شد.

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور در این همایش با اشاره به اهمیت و نقش برنج در سفره و ذائقه ایرانیان، اظهار کرد: پیشینه تحقیقات برنج در ایران به حدود ۶۰ سال قبل بازمی‌گردد که این موسسه طی چندین دهه تحقیقات موفق به اعلام ارقام مختلف برنج با عملکرد و کیفیت بالا شد.

مریم حسینی با تأکید بر معرفی و تأثیر ارقام مختلف برنج در جامعه کشاورزی و سفره مردم، بیان کرد: اولین برنامه روز ملی برنج برگزار شد که دارای بازخوردهای مثبتی برای ارائه یافته های مختلف به کشاورزان، شنیدن نظر آنها و سایر موارد بوده است.
رونمایی از ارقام جدید برنج توسط مؤسسه تحقیقات برنج کشور در گیلان

اجرای کشت دوم به ویژه دانه‌های روغنی در ۳۷ هکتار از مزارع گیلان

وی با اشاره به یافته های موسسه تحقیقات برنج در طی یک‌سال گذشته، گفت: بذر و رقم کم آب در مزارع، تولید بذر جهش ۴برابری در بسته های اولیه که صنعت بذر در کشور چند برابر شده است، به‌روز شدن آخرین بسته های بهزراعی، طرح مشترک با بسیج کشاورزی و سپاه قدس گیلان، ذخایر ژنتیکی و وارد کردن علم داخل مزارع است.

حسینی با تأکید بر اینکه در روز ملی مزرعه برنج یافته های تحقیقاتی با کشاورزان به اشتراک گذاشته می‌شود، افزود: هدف ما افزایش درآمد کشاورزان علاوه بر شالیکاری، از طریق کشت دوم شامل کشت دانه های روغنی و غیره است.

وی با اشاره به کاشت انواع دانه‌های روغنی در کشت دوم مزارع گیلان، گفت: با تلاش مسئولان ۳۷ هکتار مزرعه به صورت پایلوت برای کاشت انواع دانه‌های روغنی در نظر گرفته شده است که امیدواریم  ثمربخش باشد.

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور با اشاره به نقش انتقال یافته های جدید در حوزه کشت برنج به کشاورزان، اظهار کرد: یکی از کارهای مرکز تحقیقات برنج شناسایی و معرفی ارقام جدید برنج و انتقال این یافته‌ها به کشاورزان است که منجر به توسعه تولید برنج می شود.مهر 

کد خبر ۴۶۸۰۲۸۷
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=14063

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics