• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
4

سوزاندن کاه و کلش جرم و مستوجب مجازات است

  • کد خبر : 13999
  • 06 مرداد 1398 - 19:23
سوزاندن کاه و کلش جرم و مستوجب مجازات است
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود از تکلیف به ادارات جهاد کشاورزی، محیط زیست و شبکه بهداشت برای اتخاذ اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش با توجه به در پیش بودن فصل برداشت برنج در شالیزار‌های سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش  گیلان شهر ، سید هاشم میرحسینی، از تکلیف به ادارات جهاد کشاورزی، محیط زیست و شبکه بهداشت برای اتخاذ اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش با توجه به در پیش بودن فصل برداشت برنج در شالیزار‌های سطح شهرستان خبر داد.

دادستان لنگرود تصریح کرد: مضررات این عمل در بلندمدت کاهش عملکرد محصول به دلیل اثرات نامطلوب بر کیفیت خاک با از بین بردن مواد مغذی آن و افزایش ضریب آسیب پذیری محصول در برابر (آفات- بیماری ها- سرما -گرما) به دلیل کاهش مواد آلی خاک، کاهش نفوذپذیری و افزایش فرسایش خاک و در نتیجه بالا رفتن مصرف کود‌های شیمیایی را در پی دارد.

میرحسینی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر این اقدام جدای از اینکه باعث تلف و از بین رفتن موجودات زنده موجود در خاک و نیز ایجاد خطر وقوع حریق در اراضی مجاور می‌شود، باعث افزایش گاز‌های گلخانه‌ای و اثرات نامطلوب بر اکوسیستم منطقه و الودگی محیط زیست می‌شود.

دادستان لنگرود افزود: با توجه به ماده ۲۰ قانون هوای پاک، انباشت پسماند‌های بیمارستانی و صنعتی در معابر عمومی و فضای باز یا سوزاندن آن‌ها و انباشتن پسماند‌های خانگی و ساختمانی در معابر عمومی و فضای باز خارج از مکان‌های تعیین شده توسط شهرداری‌ها یا دهیاری‌ها یا سوزاندن آن‌ها و همچنین سوزاندن بقایای گیاهان زراعی پس از برداشت محصول ممنوع است و متخلف حسب مورد به جزای نقدی درجه شش موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی مکلف است مفاد این ماده را به طرق مقتضی به اطلاع بهره برداران بخش کشاورزی، عشایری و منابع طبیعی برساند، همچنین با افزایش گشت‌های مشترک از سوی ادارات جهاد کشاورزی، محیط زیست، شبکه بهداشت اقدامات پیشگیرانه انجام و در صورت مشاهده تخلف، با تنظیم صورتجلسه و ارائه مستندات موضوع به دادسرا گزارش شود.


انتهای پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=13999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics