• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 9627
4

ممنوعیت واردات برنج خارجی به قوت خود باقی است

  • کد خبر : 13943
  • 02 مرداد 1398 - 16:52
ممنوعیت واردات برنج خارجی به قوت خود باقی است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با رد شایعاتی که اخیراً در مورد برداشته شدن ممنوعیت واردات برنج خارجی در فصل برداشت این محصول مطرح می‌شود گفت: اجرای این طرح همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش گیلان شهر :سیدکاظم دلخوش  با تأکید بر اینکه مجلس در سال رونق تولید از تمام اهرم‌های قانونی و نظارتی خود برای تحقق این هدف استفاده می‌کند اظهار داشت: اجرای طرح ممنوعیت واردات برنج خارجی امسال نیز همانند سال‌های گذشته اجرایی می‌شود بنابراین شالیکاران شمالی نباید نگران باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید توسط مقام معظم رهبری را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: در راستای اجرایی شدن این هدف تمامی دستگاه‌ها و نهادها از جمله قوای مقننه، مجریه و قضائیه باید در کنار هم باشند و هر کدام از آن‌ها به تکالیف و تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس رویکرد و واکنش مجلس در مورد واردات کالاها و محصولات خارجی را برشمرد و تصریح کرد: واردات محصولاتی که مشابه آن‌ها در کشور تولید می‌شود طبق قانون خلاف است و در صورت تخطی هر کدام از دستگاه‌ها نسبت به این موضوع، مراتب آن حتما به صورت قانونی پیگیری می‌شود.

دلخوش بحث واردات برنج خارجی آن‌هم در فصل برداشت این محصول در شمال کشور را نیز مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: نمایندگان استان‌های شمالی در مجلس به ویژه نمایندگان گیلانی حاضر در کمیسیون اقتصادی به شدت بر روی این موضوع حساس هستند و به هیچ عنوان اجازه این کار را به دولت نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه مجلس در سال‌های گذشته و در راستای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی طرح ممنوعیت واردات برنج خارجی در فصل برداشت را مصوب کرده است افزود: عدم واردات این محصول استراتژیک آن هم در چنین برهه‌ای از زمان باعث می‌شود کشاورزان شمالی محصول خود را ارزان نفروشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس موضوع لغو ممنوعیت واردات برنج خارجی در فصل برداشت آن را رد کرد و بیان داشت: مجلس و کمیسیون اقتصادی با تمام توان خود پشت سر تولید کنندگان داخلی و کشاورزان قرار دارند و در این راه از هیچ حمایتی به ویژه نسبت به شالیکاران استان‌های شمالی مضایقه نمی‌کند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس از نامه نمایندگان سه استان شمالی به رئیس جمهور با موضوع عدم واردات برنج خارجی خبر داد و گفت: نمایندگان شمالی حاضر در مجلس برای حمایت از کشاورزان و با هدف رفع دغدغه‌های آنان در حوزه بازرگانی برنج، نامه‌ای را با همین موضوع تدوین کرده و به رئیس‌جمهور ارائه داده‌اند.تسنیم 

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=13943

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics