• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
2

۳۰۰۰ خبرنگار در کشور بیمه تکمیلی شدند

  • کد خبر : 14346
  • 16 مرداد 1398 - 15:23
۳۰۰۰ خبرنگار در کشور بیمه تکمیلی شدند
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت ارشاد برای ۳ هزار خبرنگار در کشور سهمیه بیمه تکمیلی گرفت که تنها بخشی از هزینه آن توسط خبرنگاران پرداخت می‌شود.

به گزارش گیلان شهر ، محمدرضا دربندی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان در رشت اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون ۱۱ هزار و ۴۰۰ مجوز رسانه توسط هیئت نظارت ارشاد صادر شده است که ۵ هزار و ۷۰۰ مجوز فعال هستند و از این بین حدود ۴ هزار و ۱۰۰ مجوز برای نشریات مکتوب، هزار و ۵۷۰ پایگاه خبری و ۳۰ خبرگزاری در کشور است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ۳۵۰ نشریه تخصصی ورزشی، ۲۸۰ نشریه تخصصی در حوزه دین و معارف، ۱۰۰ نشریه در حوزه سینما، ۹۰ مورد در حوزه خانواده و سرگرمی، ۱۰ مورد در حوزه معلولان و ۱۲ مورد برای اقلیت‌های دینی هستند و هزار و ۴۰۰ نفر از مدیران مسئول نشریات خانم و ۱۵۰ نفر نیز از اهل سنت هستند.

وی توجه به بدنه اصلی رسانه یعنی خبرنگاران را مورد اشاره قرار داد و گفت: بسیاری از مدیران بنا به‌دلایلی خبرنگاران را بیمه نمی‌کنند و ما هر ساله ۳ هزار نفر را بیمه پایه می‌کنیم و برای ۳ هزار نفر سهمیه بیمه تکمیلی گرفتیم که حدود ۳۰۰ هزار تومان از هزینه آن را خبرنگار می‌پردازد همچنین ارائه اینترنت بدون فیلتر به رسانه‌ها که پس از مدتی توقف مجدداً برای ارائه آن اقدام کردیم.

دربندی افزود: اهالی رسانه که مشکل حقوقی، بیمه‌ای و مالیاتی دارند می‌توانند به‌صورت حضوری یا تلفنی از خدمات مشاوره‌ای بهره گیرند، همچنین ساده‌سازی صدور کارت خبرنگاری نیز مهیا شده است که خبرنگاران می‌توانند با فراهم کردن مدارک کارت خود را دریافت کنند و کارت بین‌المللی خبرنگاری نیز امکان بازدید رایگان از اماکن دیدنی سراسر دنیا را برای اهالی رسانه فراهم می‌کند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساماندهی عنوان کرد: در گذشته به پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها یارانه داده نمی‌شد اما در حال حاضر به رسانه‌هایی که در مناطق کم برخوردار باشند، پایگاه‌های خبری تخصصی و رسانه‌هایی که در رتبه‌بندی وزارت ارشاد شرکت می‌کنند یارانه داده می‌شود.

وی به بسته شدن نشریات و رسانه‌ها در سال‌های گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ رسانه‌ای مگر به درخواست و میل صاحب امتیازان آن تعطیل نمی‌شود و این اتفاق به‌دلیل تعیین بایدها و نبایدها به آنها تا کسی از خط قرمز عبور نکند و یا بر خلاف مصالح ملی مطلبی چاپ نشود، میسر شد.

دربندی ابراز داشت: در گذشته وزارت صمت مسئول کالاهایی بود که با ارز دولتی وارد می‌شدند اما سال گذشته این مسئولیت به وزارت ارشاد سپرده شد و در کارگروه تشکیل شده برای خرید حدود ۱۳ هزار تن کاغذ مجوز صادر شد که هزار و ۵۸۴ نشریه از این کاغذها استفاده کردند و تنها نشریات غیر فعال یا آنهایی که فعالیت کمی داشتند از این کاغذها استفاده نکردند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تدوین شیوه‌نامه جهت رسیدگی به جرائم رسانه‌ای تصریح کرد: دستورالعملی با توجه به قانون مطبوعات و آئین‌نامه شورای امنیت ملی تدوین شده است که تمامی رسانه‌ها، روزنامه‌ها و مطبوعات موظف به رعایت آن هستند.

انتهای پیام/ ت

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=14346

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics