• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
8

وضعیت نامناسب گیلان در حوزه امکانات رفاهی برای فرهنگیان

  • کد خبر : 14222
  • 13 مرداد 1398 - 15:38
وضعیت نامناسب گیلان در حوزه امکانات رفاهی برای فرهنگیان
نماینده مردم رشت در مجلس با اظهار تأسف از اینکه گیلان در حوزه امکانات رفاهی برای فرهنگیان از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، گفت: متأسفانه وضعیت رفاهی آموزش‌وپرورش در گیلان در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت مناسبی ندارد.

به گزارش گیلان شهر ، جبار کوچکی نژاد عصر امروز در شورای آموزش‌وپرورش استان گیلان در سالن اجتماعات استانداری با اشاره به تأکید وی جهت حضور در شورای آموزش‌وپرورش از زمان استاندار اسبق گیلان اظهار کرد: در زمان استانداری آقای نجفی از وی خواسته بودم که حداقل جلسات شورای استان را به بنده یا آقای عباسی که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مشغول به خدمتیم اطلاع دهند.

وی با اشاره به وضعیت آموزش‌وپرورش گیلان با پیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز گفت: آغاز سال تحصیلی جدید با توجه به اینکه این وزارتخانه بدون وزیر و با سرپرست اداره  می‌شود  سخت و دشوار است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش کمیسیون آموزش و تحقیقات مبنی بر معرفی وزیر آموزش‌وپرورش افزود: آموزش‌وپرورش تا سال ۱۴۰۴ با کمبود ۳۰۰ هزار معلم در کشور مواجه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکید قانون مبنی برجذب معلم از طریق دانشگاه تربیت‌معلم تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان گیلان یکی از ضعیف‌ترین دانشگاه‌های فرهنگیان در سراسر کشور است و از طرفی دانشگاه رجایی که مسؤول تربیت و تقویت دبیران هنرستان‌های کار و دانش است تنها در تهران موجود بوده و در استان‌های دیگر شعبه‌ای ندارد.

عضو کمیسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم ارتقای آموزش‌وپرورش بیان کرد: به‌صورت جدی تلاش کردیم تا دانشگاه رجایی در استان گیلان تأسیس شود تا باتربیت دبیران کار و دانش و حضور هیئت همکاران در هیئت‌علمی دانشگاه، اتفاقات مناسبی در گیلان رخ دهد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه با توجه به فعالیت‌های انجام‌شده درباره تأسیس دانشگاه رجایی در گیلان و اقدامات نتایج روبه‌جلو در این حوزه خاطرنشان کرد: تاکنون موفق به اخذ مجوز تأسیس شعبه دانشگاه رجایی در استان گیلان نشدیم که امیدواریم دستگاه متولی با حمایت از این موضوع در استان گیلان تغییراتی ایجاد کند.

وی با اشاره به انتظارات کمیسیون آموزش و تحقیقات استان گیلان افزود: باید به داد دانشگاه فرهنگیان گیلان رسید چراکه ضعیف‌ترین دانشگاه فرهنگیان کشور از آن این استان بوده و نیازمند ارتقاء وضعیت این دانشگاه در استان هستیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم ایجاد شعبه دانشگاه شهید رجایی در گیلان گفت: متأسفانه وضعیت رفاهی آموزش‌وپرورش در گیلان در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت مناسبی ندارد و استخر فرهنگیان نیز هنوز تکمیل‌نشده است.

کوچکی نژاد با اظهار تأسف از اینکه گیلان در حوزه امکانات رفاهی برای فرهنگیان از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، خاطرنشان کرد: در جهت تأمین نیروی انسانی با توجه به قانون اصلاح ماده ۱۷ مجلس ورود کرده و قانون را با به‌کارگیری مربیان پیش‌دبستانی و خرید خدمات در جهت تسهیل این امور وضع کردیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار داریم تا از مربیان پیش‌دبستانی و خرید خدمت به‌عنوان مشاوره، پرورشی، معاون اجرایی و حتی کلاس درس استفاده کنند، تصریح کرد: در زمان مدیریت فعلی آموزش‌وپرورش اتفاقات خوبی در این حوزه افتاد که امسال نیز انتظار داریم در جهت تأمین نیروی انسانی، اتفاقات خوبی شامل حال استان گیلان شود چراکه مجلس قانون را در این حوزه منعطف کرده است.

وی با بیان اینکه سرپرست آموزش‌وپرورش مدعی شده که در مهرماه هیچ کلاسی بدون معلم نیست، گفت: شایسته است که از حضور نیروهای حق‌التدریس در درجه اول و بعد از بازنشستگان و بخش‌های دیگر که قانون اجازه داده برای کمبود نیروی انسانی استفاده شود.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در بخش کشوری دستگاه‌هایی مانند آب، برق و گاز، حق فشار آوردن به مدارس را ندارند، افزود: ازآنجاکه هنوز الگویی موظف مدارس اعلام‌نشده امکان صادر شدن قبض وجود ندارد.

عضو کمیسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۵۰ درصد از درآمد گاز برای نوسازی و تجهیز در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: پنج درصد آن متمرکز در نوسازی کشور و پنج درصد نیز برای محوطه‌سازی مدارس، ۱۵ درصد یعنی ۱۰۰ میلیارد تومان از یک درصد ارزش‌افزوده، مخصوص ورزش مدارس در نظر گرفته‌شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد از عوارض سیگار برای آموزش‌وپرورش در نظر گرفته شد، گفت: یکی از کارهای مهمی که در صحن مجلس آمد تأسیس بانک فرهنگیان بوده تا صندوق ذخیره فرهنگیان در بانک به نام فرهنگیان ادغام شود و از طرفی بانک فرهنگیان می‌تواند در سراسر کشور شعبه ایجاد کند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه پنج درصد درآمد شهرداری‌ها نیز باید به آموزش‌وپرورش اختصاص داده شود، خاطرنشان کرد: در بخش مدارس غیردولتی انتظار می‌رود تا دقت و همت بیشتری صورت بگیرد چراکه مدارس غیردولتی رقیب آموزش‌وپرورش نیست بلکه می‌خواهد آموزش‌وپرورش کمک کند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه تعداد قابل‌توجهی از دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: قانونی را مطرح کردیم تا در مراکز استان‌ها اداره‌ای مستقر شود تا مسائل مدارس غیردولتی به‌صورت مستقل موردبررسی قرار بگیرد و با توجه به نیاز به افزایش مدارس غیردولتی، وجود این اداره مستقل بیش‌ازپیش مشهود است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح یک‌فوریتی مطرح‌شده تا مدارس چندگانه ازجمله هیئت‌امنایی، نمونه دولتی و غیر جمع شده و به دو مدرسه دولتی و غیردولتی محدود شود، گفت: طی صحبت‌ با دکتر ولایتی در خصوص دانشگاه آزاد و فضاهای خالی موجود در این دانشگاه‌ها، پیشنهاد شد تا دانشگاه آزاد به کمک آموزش‌وپرورش آمده و مدارس غیردولتی بیاید.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=14222

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics