• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
4

شهرداری رشت ۷۵۰ میلیارد تومان بدهی دارد

  • کد خبر : 14861
  • 31 مرداد 1398 - 14:31
شهرداری رشت ۷۵۰ میلیارد تومان بدهی دارد
شهردار رشت گفت: شهرداری رشت بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان به اشخاص حقیقی و حقوقی بدهکار است.

به گزارش گیلان شهر ، ناصر حاج‌محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رشت با دستور تشریح برنامه‌های هفته دولت در رشت اظهار داشت: در جلسه‌ای که هفته گذشته با معاون اول رئیس جمهور داشتیم درباره مطالبات دستگاه‌های اجرایی به شهرداری‌ها صحبت شد.

شهردار رشت با بیان اینکه این سازمان به‌تنهایی ۴ هزار و ۲۹۰ نفر نیروی انسانی دارد عنوان کرد: شهرداری رشت ماهانه ۱۸ تا ۲۰ میلیارد تومان به کارکنان خود حقوق پرداخت می‌کند که این پول به‌طور کامل از طریق مردم تامین می‌شود و گاهی به‌صورت موردی از برخی دستگاه‌ها پولی گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون دستگاه‌های اجرایی موظف هستند حساب و کتاب خود یعنی مطالبات فی مابین بین شهرداری و دستگاه‌های اجرایی را مشخص کنند و حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان در این رابطه در قانون پیش‌بینی شده است که تاکنون فقط ۱۰ هزار میلیارد تومان توسط شهرهای بزرگ مثل مشهد پرداخت شد. 

حاج‌محمدی با اشاره به اینکه اداره شهر بر عهده شهرداری است اما به‌مرور زمان برخی کارها از عهده این سازمان برداشته شد تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی یک ماه فرصت دارند که میزان مطالبات خود را با شهرداری رشت مشخص کنند.

شهردار رشت بدهی‌های شهرداری رشت را نتیجه عملکرد نامناسب دستگاه‌های اجرایی دانست و بیان کرد: ۱۷ دستگاه اجرایی شهرستان رشت به شهرداری بدهکار هستند و باید از این فرصت استثنایی بهره گیریم و همانند شهرهای بزرگ مانند مشهد برای آبادانی رشت گام‌های موثر برداریم.

وی با بیان اینکه شهرداری رشت بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان به اشخاص حقیقی و حقوقی بدهکار است گفت: طلب شهرداری از دستگاه‌های اجرایی را از طریق ذی‌حسابان دنبال کنید و پیش‌بینی ما عایدی ۵۰۰ میلیارد تومانی از این طریق است که این مبلغ می‌تواند شهرداری رشت را ۵ سال جلو اندازد.

انتهای پیام/ش

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=14861

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics