• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
4
ناصر حاج محمدی

انعقاد ۲۲۵ میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری در رشت/ از کسوت شهردار رشت کنار نمی‌روم

  • کد خبر : 14491
  • 19 مرداد 1398 - 21:28
انعقاد ۲۲۵ میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری در رشت/ از کسوت شهردار رشت کنار نمی‌روم
شهردار رشت از انعقاد چندین قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۲۵ میلیارد تومان در شهر رشت خبر داد.

به گزارش گیلان شهر :ناصر حاج محمدی  با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذار به‌منظور اجرای پروژه‌های بزرگ در رشت جزو برنامه‌های شهرداری است، اظهار کرد: اخیراً با یکی از شرکت‌های معتبر قراردادی به مبلغ یک ۱۵۰ میلیارد تومان به‌منظور احداث ساختمانی متشکل از مراکز فرهنگی، تجاری و غیره در رشت منعقد کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک شاهد شکوفایی رشت هستیم، افزود: پارک آبی رشت یکی از پروژه‌های بزرگ است که به‌زودی و با حجم سرمایه‌گذاری زیادی در رشت اجرایی می‌شود.

بااقتدار در مقابل تحمیل نیرو به شهرداری رشت ایستادگی می‌کنم

شهردار رشت به ورود یازده نیروی جدید در قالب پرسنل شرکتی به شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: این اتفاق پیش از حضور بنده در جایگاه شهردار رشت رقم خورد و یازده نفر به درخواست سرپرست وقت شهرداری رشت به‌عنوان نیروی خدماتی و آبدارچی وارد مجموعه شهرداری رشت شدند.

حاج محمدی با بیان اینکه افرادی که اخیراً با عنوان نیروی خدماتی جذب شهرداری رشت شده‌اند تمایل به پشت‌میزنشینی دارند، تصریح کرد: پس از اطلاع از فعالیت این یازده نفر به مدیر منابع انسانی شهرداری رشت تأکید کردم که با توجه به اینکه این افراد با عنوان خدماتی و آبدارچی در شهرداری رشت جذب‌شده‌اند باید در همان جایگاه نیز به خدمت بپردازند و در صورت مخالفت با این موضوع از پرداخت حقوق به آنان جلوگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه یازده نیروی جذب‌شده به‌عنوان خدماتی موردحمایت برخی قرار دارند، افزود: به‌عنوان شهردار رشت بااقتدار کامل در مقابل هر فردی که بخواهد قانون را نقض کرده و نادیده بگیرد ایستادگی می‌کنم و به شهروندان اطمینان می‌دهم هرکدام از این یازده نفر که حاضر به فعالیت به‌عنوان نیروی خدماتی نباشند را از مجموعه اخراج می‌کنم.

احصاء ۱۲۰ میلیارد تومان بدهی شهرداری رشت

شهردار رشت با اشاره به بدهی و مطالبات شهرداری رشت  از برخی دستگاه‌های دولتی بیان کرد: شهرداری رشت به برخی از دستگاه‌ها ازجمله تأمین اجتماعی، آب، برق، گاز و غیره بدهکار بوده و از دستگاه‌هایی نیز مطالباتی دارد و طی این مدت بیش از یک‌صد و بیست میلیارد تومان از مطالبات شهرداری رشت احصاء شده است.

حاج محمدی به مسدود شدن اخیر حساب‌های شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: اخیراً برای بدهی بالغ‌بر یازده میلیارد تومان که مربوط به سال‌های گذشته است حساب شهرداری رشت مسدود و در این ماجرا حرف‌وحدیث‌های فراوانی مطرح شد اما تمامی موارد را به‌طور قانونی بررسی و به‌صورت لایحه به شورا ارسال کرده‌ایم و پس از اعلام نظر اعضای شورای شهر پیرامون این لایحه قصد داریم طبق روالی مشخص دراین‌باره اقدام می‌کنیم.

وی با انتقاد از انباشته شدن چنین پرونده‌هایی که بار مالی فراوانی برای شهرداری رشت دارد، خاطرنشان کرد: شهرداری رشت به دلیل ضعف در مباحث حقوقی و عدم پرداخت به‌موقع دیون با چنین مشکلاتی مواجه شده و امیدوارم با اقدامات اساسی این مشکلات مرتفع شود.

عزل و نصب‌ها در شهرداری رشت سفارشی نیست

حاج محمدی با تأکید بر اینکه عزل و نصب‌های اخیر در شهرداری رشت سفارشی و توصیه‌ای انجام‌نشده است، تصریح کرد: اهل تعامل با اعضای شورای رشت هستم و تمامی اعضای شورا می‌توانند پیشنهاد‌های خود را پیرامون مباحث مختلف مطرح کنند اما این به معنای پذیرش تمامی پیشنهاد‌های نیست.

وی با اشاره به اینکه تمامی عزل و نصب‌ها در شهرداری رشت در راستای جبران کاستی‌ها انجام‌شده است، گفت: انتصابات اخیر در شهرداری رشت در راستای سالم‌سازی، شفاف‌سازی و صحت در عملکرد انجام‌شده و ممکن است در آینده‌ای نزدیک نیز شاهد انجام این اقدام باشیم.

حمایت از افراد پرتلاش در شهرداری رشت 

شهردار رشت با بیان اینکه با آن دسته از پرسنل و مدیران شهرداری که برخلاف منویات شهرداری اقدام کنند برخورد می‌شود، افزود: با هرگونه کم‌کاری و نادیده گرفتن منویات شهرداری رشت برخورد می‌کنم و از آن دسته پرسنل شهرداری رشت که افرادی پرتلاش و کارآمد هستند اما به دلایلی پیش‌ازاین کنار گذاشته‌شده بودند حمایت می‌کنم.

انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با دستگاه‌های دولتی

حاج محمدی با اشاره به انعقاد چندین تفاهم‌نامه همکاری مابین شهرداری رشت و برخی از دستگاه‌های دولتی بیان کرد: اخیراً چندین تفاهم‌نامه همکاری مابین شهرداری رشت با ادارات کلی ازجمله دارایی، تأمین اجتماعی و غیره منعقدشده و یقین می‌دانم با این اقدامات از بروز مشکلات فراوانی جلوگیری و با تعاملات انجام‌شده می‌توانیم گام‌های مؤثری در راستای جلب رضایت شهروندان و ارائه خدمات مطلوب‌تر برداریم.

از کسوت شهردار رشت کنار نمی‌روم

شهردار رشت به برخی از حواشی پیرامون استعفای وی از این جایگاه اشاره کرد و گفت: تحت هیچ شرایطی از کسوت شهرداری رشت کنار نمی‌روم و تمام تلاشم را به کار می‌گیرم تا در آینده‌ای نزدیک شهر رشت به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=14491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics