• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
5

افزایش دانشمندان خردسال در کشور / لزوم پرهیز از نمره محوری

  • کد خبر : 14644
  • 26 مرداد 1398 - 14:50
افزایش دانشمندان خردسال در کشور / لزوم پرهیز از نمره محوری
سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به لزوم کاهش بار سنگین فضای درسی دانش آموزان و سوق دادن به سمت خلاقیت آنان گفت: 12 هزار و 900 ساعت آموزش‌های نظری در پایه ابتدایی داریم درحالی‌که در دنیا این میزان هشت هزار ساعت است.

به گزارش گیلان شهر ، سید جواد حسینی پیش از ظهر امروز در هشتمین جشنواره کشوری پروژه‌های دانش آموزان دوره ابتدایی در سالن همایش‌های منطقه آزاد رشت با اشاره به اینکه جشنواره جابر بن حیان از رویدادهای مهم آموزشی کشوری محسوب می‌شود، اظهار کرد: نوآوری، تحقیق، خلاقیت، مهارت عملی در فعالیت‌های گوناگون فراتر از فعالیت‌های درسی باید از ویژگی‌های جشنواره جابر بن حیان است.

وی با تأکید بر لزوم قدردانی از تلاش‌های ۳۰۰ هزار معلم دوره ابتدایی افزود: ترویج موقعیت‌های جدید یادگیری هنر و اغنایی دانش آموزان در راستای ایجاد جشنواره نوجوان و  جوان خوارزمی در کنار جشنواره جابر بن حیان ضروری است.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه ما در آموزش‌وپرورش ۱۳۱ راهکار در سند تحول داریم، افزود: نوآوری، تحقیق، خلاقیت، مهارت عملی در فعالیت‌های گوناگون تدارک دیده‌شده و علاوه بر فعالیت‌های درسی باید به خلاقیت نیز در مدارس پرداخته شود.

وی با اشاره به لزوم کاهش بار سنگین فضای درسی دانش آموزان و سوق دادن به سمت خلاقیت آنان گفت: ۱۲ هزار و ۹۰۰ ساعت آموزش‌های نظری در پایه ابتدایی داریم درحالی‌که در دنیا  این میزان هشت هزار ساعت است.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه جشنواره جابر بن حیان در راستای تحقق یکی از بندهای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین مبتنی بر خلق نوآوری، تحقیق، کارهای عملی و مهارتی دانش‌آموزان، برگزار شده است، تصریح کرد: خوشبختانه این جشنواره دانش‌آموزی با استقبال بسیار خوبی برگزار شده است، لذا شرکت بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز کشور در جشنواره جابر بن حیان شایسته تقدیر است.

وی با اذعان به اینکه از تعداد حدود ۳۰۰ اثر به سطح ملی راه‌یافته که در رشته‌های مختلف پژوهشی و دست سازه، تجلیل می‌شوند، بیان کرد: این جشنواره‌ها زمینه‌ای برای تحقق دو موضوع بسیار مهم در اقتصاد کشور یعنی رونق تولید و اقتصاد مقاومتی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز می‌باشد.

 حسینی با اشاره به برگزاری ۱۳ جشنواره و مسابقات مختلف توسط وزارت آموزش‌وپرورش در سطح کشور بیان کرد: جشنواره‌های مختلف آموزش و پروش در عرصه‌های ورزشی، علمی، نوجوان و جوان خوارزمی با استقبال خوب دانش‌آموزان مواجه شده است.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گیلان با تأکید بر اهمیت برگزاری جشنواره‌های مختلف دانش‌آموزی تصریح کرد: دانش‌آموزان در عرصه هنر بیش از ۷۰ رشته هنری با شرکت ۱۰ میلیونی دانش‌آموز و در عرصه قرآن و عترت و نماز بیش از ۹ میلیون دانش‌آموز مشارکت داشتند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=14644

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics