• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
6

برنامه ریزی صحیح جهت تامین دارو و تجهیزات در مراکز درمانی گیلان

  • کد خبر : 13874
  • 31 تیر 1398 - 16:23
برنامه ریزی صحیح جهت تامین دارو و تجهیزات در مراکز درمانی گیلان
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: برنامه ریزی صحیح جهت تامین دارو و تجهیزات در مراکز درمانی، مدیریت هزینه ها جهت خرید و توزیع اقلام، ارزیابی میزان بهره وری طرح خرید متمرکز دارو و تجهیزات در دانشگاه و ارایه راهکارهای مناسب برای برون رفت از مشکلات پیش رو باید مورد توجه قرار‌ گیرد.

به گزارش گیلان شهر ، ارسلان سالاری در نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با روسای مراکز درمانی و مدیران شبکه های بهداشت و درمان، بهبود فرایند زنجیره تامین دارو و تجهیزات در مراکز درمانی را جهت کاهش زمان بستری و انتظار بیماران و ارتقای سلامت مردم، امری ضروری دانست و اظهار کرد: نظارت مدیران بر کیفیت و کمیت ارایه خدمات و فرایند های اجرایی و اولویت بندی آن ها  می تواند منجر به تامین، حفظ و سلامت جامعه شود .

وی افزود: برنامه ریزی صحیح جهت تامین دارو و تجهیزات در مراکز درمانی، مدیریت هزینه ها جهت خرید و توزیع اقلام، ارزیابی میزان بهره وری طرح خرید متمرکز دارو و تجهیزات در دانشگاه و ارایه راهکارهای مناسب برای برون رفت از مشکلات پیش رو باید مورد توجه قرار‌ گیرد .

سالاری، آینده نگری براساس نیاز مراکز درمانی و رفع مشکلات اورژانسی دارو و تجهیزات را از الویت های زنجیره تامین دانست و گفت: بازمهندسی فرایند خرید متمرکز دارو و تجهیزات در دانشگاه جهت تسریع زنجیره تامین، استفاده از نظرات کاربران تجهیزات و متخصصین برای تامین تجهیزات، اتخاذ یک سیاست واحد برای همه مراکز تابعه، ضرورت مدیریت زمان، بهبود زنجیره تامین دارو و تجهیزات دانشگاه با در نظر گرفتن یک راهکار واحد، می تواند مثمر ثمر باشد .

وی تصریح کرد: در نظر گرفتن رویکرد منطقی جهت بهبود روند موجود، نظارت بر عملکرد واحدهای برون سپاری شده به ویژه توجه به درآمدهای اختصاصی و بررسی تجهیزات و اقلام داروهای مراکز درمانی که در حال حاضر تهیه آن ها ضروری است، مورد تاکید می باشد.

سالاری بر برنامه ریزی و نظارت دقیق تر در حوزه ستادی دانشگاه تاکید و خاطرنشان کرد: برای ارتقای خدمت رسانی در مراکز درمانی باید ضمن تعامل مناسب ستاد با مراکز، عملکرد ستاد هم قابل دفاع باشد. در این خصوص، کاربران تجهیزات پزشکی و متخصصین می توانند بهترین مشاور و راهنما برای خرید با کیفیت و مناسب باشند .

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=13874

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics