• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
5
مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان

طرح جامع جهت شفاف‌سازی مالیاتی در گیلان اجرایی شد

  • کد خبر : 13202
  • 23 تیر 1398 - 16:10
طرح جامع جهت شفاف‌سازی مالیاتی در گیلان اجرایی شد
مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان گفت: طرح جامع مالیاتی در راستای شفاف‌سازی‌، عدالت مالیاتی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی به عنوان یک طرح کلان در استان گیلان اجرا شد.

به گزارش گیلان شهر ، جواد انوری مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان با بیان اینکه مالیات یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی است و با تکیه بر منابع درون‌زا در راستای توسعه پایدار در مدیریت اقتصادی در نظر گرفته شده است افزود: سازمان امور مالیاتی همواره از یک رسالت بزرگ برخوردار است.

انوری با اشاره به ابزار شفاف‌سازی و طرح جامع مالیاتی خاطرنشان کرد: طرح جامع مالیاتی یک طرح معتبر مبتنی بر رفتار اطلاعاتی و ارتباطات بوده که شامل ساختار فرایندها و منابع انسانی است و طی آن نظام مالیاتی کشور از یک نظام سنتی به یک نظام مالیاتی مدرن تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع مالیاتی یکی از بزرگترین طرح‌های نرم‌افزاری در کشور بوده و اجرای آن جزء اهداف کلان اقتصاد مقاومتی است افزود: اجرای طرح جامع مالیاتی بر مبنای تکیه بر مالیات به جای فروش سرمایه‌های ملی در حقیقت یکی از اهداف کلان اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف طرح جامع مالیاتی، ایجاد یک بانک اطلاعات یکپارچه است که موجب افزایش درآمدهای مالیاتی از طریق جلوگیری از فرارهای مالیاتی شده و به نوعی شفاف‌سازی و عدالت مالیاتی نیز برقرار می‌شود.

انوری به افزایش رضایت صاحبان منافع از طریق بهره‌گیری از امکانات فناوری، اطلاعات، تسهیل تعامل با سازمان‌ها، تکریم و تعامل با مودیان اشاره کرد و افزود: ارائه اظهارنامه، پرداخت مالیات، خدمات مالیاتی برای آحاد مردم و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ از آثار طرح جامع مالیاتی است.

وی با بیان اینکه دید یکپارچه نسبت به عملکرد مودیان در سراسر کشور نیز از آثار مهم طرح جامع مالیاتی به شمار می‌رود خاطرنشان کرد: در این راستا شفاف‌سازی‌ها و افزایش آگاهی مردم از چگونگی ارائه و پیگیری فرایند رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان گفت: طبق قانون بودجه سال ۹۸، کلیه مشاغل پزشکی، داروسازی و دام‌پزشکی که مجوز فعالیت آنان توسط وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی صادر شده است از ابتدای سال ۹۸ باید با توجه به قانون از پایانه‌های فروشگاهی استفاده کنند.

انوری با بیان اینکه مالیات ارزش‌افزوده یک مالیات غیرمستقیم و مالیات مصرف است افزود: مساله شفاف‌سازی یکی از اصول اساسی مالیات ارزش‌افزوده است بنابراین با توجه به صندوق‌های فروش و با استفاده از شیوه‌های نرم‌افزاری و فروشگاهی، موضوع شفافیت ایجاد می‌شود.

وی از اجرای طرح جامع مالیاتی در اکثر شهرستانهای گیلان خبر داد و گفت: طرح جامع مالیاتی همگام با کشور در اکثر شهرستانهای گیلان اجرا شده است بنابراین هرچه ما بتوانیم از سیستم الکترونیکی بهره‌مند شویم و سامانه یکپارچه خود را تکمیل کنیم بسیاری از فرارهای مالیاتی به حداقل می‌رسد.

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان با اشاره به اهمیت عدالت مالیاتی و افزایش روند شفاف‌سازی‌ها خاطرنشان کرد: سرویس‌دهی مطلوب به مودیان و تکریم از ارباب رجوع یکی از اصول اساسی سازمان امور مالیاتی استان گیلان به شمار می‌رود.

انوری با بیان اینکه مردم گیلان مساله پیرامون مالیات را به خوبی درک کردند گفت: باید بتوانیم فرهنگ مالیاتی را به نحو مطلوب‌تر در جامعه نهادینه کنیم در این راستا بایستی مردم آثار آن را به طور ملموس مشاهده کنند و رسانه‌ها نیز در مسیر نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی می‌توانند تأثیرگذار باشند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=13202

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics