• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
6
شهرود امیرانتخابی

جشنواره آئین‌های بومی در موزه میراث روستایی گیلان برگزار می‌شود

  • کد خبر : 13002
  • 20 تیر 1398 - 15:04
جشنواره آئین‌های بومی در موزه میراث روستایی گیلان برگزار می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: جشنواره بزرگ تابستانی با اجرای موسیقی سنتی، بازی‌ها و آئین‌های بومی و محلی در موزه میراث روستایی گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در مورد اهمیت و ویژگی‌های خاص موجود در موزه میراث روستایی گیلان عنوان کرد: موزه میراث روستایی استان گیلان در حال حاضر تنها تجربه ملی در زمینه حفظ و پاسداشت از فرهنگ و معماری روستایی با مفهوم موزه فضای باز در ایران محسوب می‌شود.

امیرانتخابی استقبال بسیار خوب مسافران و گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های موزه میراث روستایی گیلان در طول ایام سال را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این موزه از ابعاد و زوایای مختلف در نوع خود در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی منحصر بفرد بوده و همه ساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران است.

وی با بیان اینکه موزه میراث روستایی گیلان با هدف صیانت و پاسداشت میراث مادی و معنوی مردم این سرزمین کهن ایجاد شده است گفت: موزه میراث روستایی الگوی کاملی از معماری بومی و شیوه زندگی مردمان گیلان در گذشته‌ای نه چندان دور محسوب می‌شود که آثار آن به خوبی در دل این مجموعه جای گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان برگزاری جشنواره‌های مختلف در موزه میراث روستایی را از جمله برنامه‌های این دستگاه اعلام کرد و گافزود: همه ساله در ایام نوروز، تابستان و یا به مناسبت‌های مختلف جشنواره‌های متنوعی با هدف حفظ و احیاء میراث معنوی این منطقه از کشور در این موزه برپا می‌شود.

امیرانتخابی حضور بازدیدکنندگان در موزه میراث روستایی و آشنایی آنان با فرهنگ اصیل و قدی ساکنان گیلان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: تابستان امسال نیز مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده جشنواره‌ای با اجرای موسیقی سنتی، بازی‌ها و آیین‌های بومی و محلی در محل موزه میراث روستایی گیلان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=13002

برچسب ها

خبر های مرتبط

31فروردین
پروازهای فرودگاه‌های کشور در حال عادی هستند
30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics