• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
7
رئیس کمیسیون ترافیک حامد عبداللهی

حل مشکلات عبور مرور پیاده راه فرهنگی با بازگشایی مسیر خیابان شریعتی+ عکس

  • کد خبر : 12791
  • 18 تیر 1398 - 12:02
حل مشکلات عبور مرور پیاده راه فرهنگی با بازگشایی مسیر خیابان شریعتی+ عکس
رئیس کمیسیون ترافیک در این نشست با بیان اینکه شهرداری باید اقتدار لازم را در خصوص وضعیت سرویس مدارس داشته باشد، اظهار داشت: شهرداری رشت باید از حق قانونی خود در این بخش استفاده کند.

در چهل و ششمین جلسه کمیسیون ترافیک شورا؛
به گزارش گیلان شهر،دوشنبه ۱۷ تیر جلسه کمیسیون ترافیک با حضور رئیس، اعضا و مشاورین کمیسیون با دستورات:

– بررسی لایحه پیشنهادی شهردار در خصوص

– سرویس مدارس

– اصلاح هندسی دور برگردان مصلی

– بازنگری طرح میدان بسیج

– بررسی وضعیت راه‌های دسترسی به پیاده راه فرهنگی برگزار شد.

 

رئیس کمیسیون ترافیک در این نشست با بیان اینکه شهرداری باید اقتدار لازم را در خصوص وضعیت سرویس مدارس داشته باشد، اظهار داشت: شهرداری رشت باید از حق قانونی خود در این بخش استفاده کند.

حامد عبداللهی با بیان اینکه در زمان شهردارهای گذشته نیز با آموزش پرورش دچار مشکل شده بودیم، افزود: شهرداری باید از حق قانونی خود در زمینهٔ ساماندهی سرویس مدارس استفاده کند و اجازه بی‌قانونی را به هیچ پیمانکاری ندهد.

پیمان پارسا، مدیر عامل سازمان حمل ‌و نقل بار و مسافر شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه به پیمانکاران سرویس مدارس باید تذکرات لازم داده شود افزود: متأسفانه آموزش پرورش همچنان به عدم کار مشارکتی اعتقاد دارد و خودسرانه اقدام می‌کند. در صورتی ‌که باید از سازمان تاکسیرانی مجوز بگیرد.

در ادامه حاضرین با افزایش ۱۰ درصدی شهریه سرویس مدارس موافقت کردند و تصویب شد که برای ثبت‌نام پیمانکاران فراخوان داده شود و ثبت‌نام انجام شود و سازمان تاکسیرانی هم مکلف شود که بر اساس آئین‌نامه عمل کند.

در ادامه حاضرین در مورد اصلاح هندسی دور برگردان مصلی شهر رشت بحث و گفت ‌و گو کردند.

هادی زاده؛ مدیر ایمنی و مهندسی ترافیکی شهرداری رشت با بیان اینکه قرار است دور میدان مصلی دوربین‌های نظارتی نصب شود، گفت: کارهای اولیه انجام شد و چراغ‌ها اصلاح ‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ بیست عدد اصلاح هندسی در شهر رشت انجام شد، افزود: ۲۲ مورد دیگر مانده است که در سال ۹۸ انجام شود.

در ادامه کارشناسان ترافیک سازمان مدیریت حمل ‌و نقل برخی از راهکارهای برون‌رفت از معضل ترافیک در محدوده پیاده راه فرهنگی را ارائه دادند که عبارت است از:

– اصلاح هندسی ورودی پیاده راه در سه محور منتهی به آن

– ساماندهی خطوط تاکسی و مینی‌بوس در پوسته اصلی

– بهره‌برداری از رینگ هسته مرکزی

– احداث پایانه در پارکینگ سازمان زندان‌ها

– بازگشایی پارکینگ‌های موجود در محدوده با رایزنی با مالکین

– بازگشایی خیابان اقتصاد

– احداث قطار شهری و زیرگذر در محدوده پیاده راه

 

 

حامد عبدالهی در خصوص حل مشکل پیاده راه فرهنگی نیز افزود: رسیدگی به معضل موجود در پیاده راه فرهنگی نیز باید هر چه سریع‌تر از فاز مطالعه به فاز اجرایی و عملیاتی تبدیل شود تا مشکلات شهروندان تا حدودی برطرف شود.

احمد رمضانپور نرگسی، عضو کمیسیون حمل ‌و نقل و ترافیک شورا نیز با اشاره به اینکه کار پیاده راه باید جدی گرفته شود، اظهار داشت: باید قبل از اجرای طرح، عاقبت ‌اندیشی و بحث‌های ترافیکی برنامه‌ریزی می‌شد.

وی با بیان اینکه حمل ‌و نقل مردم در پیاده با مشکل روبروِ شده، افزود: اگر در گام اول یک لاین پیاده راه باز شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود، زیرا چهار خیابان اصلی با رسیدن به میدان شهرداری به بن‌بست می‌رسند و به همین دلیل به هر شکلی شده باید ماشین وارد میدان شهرداری شود.

رمضانپور با تأکید بر اینکه کمیسیون حمل ‌و نقل ترافیک باید پافشاری کند، بیان داشت: باید منابع مالی تأمین شود زیرا باز شدن راه شریعتی به سمت میدان شهرداری بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.
حل مشکلات عبور مرور پیاده راه فرهنگی با بازگشایی مسیر خیابان شریعتی

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=12791

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics