• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9619
5

وعده‌های سرخرمن دستاورد میزبانی میلیونی

  • کد خبر : 12676
  • 15 تیر 1398 - 21:04
وعده‌های سرخرمن دستاورد میزبانی میلیونی
مرور دستاوردهای نشست دوروزه مجمع رؤسای کلان‌شهرهای کشور به میزبانی رشت نشان می‌دهد با تحمیل هزینه‌های میلیونی دستاورد نامعلومی برای شهر و شهروندان داشته باشد.

به گزارش گیلان شهر « مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور به میزبانی رشت یا گشت‌وگذار در انزلی» 

مخاطب در ثبت این سوژه مطرح کرده‌ است که « شصت و سومین اجلاس مجمع مشورتی  رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور به میزبانی رشت یا گشت‌وگذار در انزلی برگزار شد. دومین روز از شصت و سومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور که به میزبانی رشت برگزارشده بود با گشت‌وگذار در انزلی و بازدید از آکواریوم این شهر به اتمام رسید. چرا در شرایطی که برخی از کارگران شهرداری رشت حدود دو ماه است حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند باید چنین هزینه‌هایی به بیت‌المال شهرداری رشت پرداخت شود. این اجلاس دوروزه چه دستاوردهایی برای رشت و مردمانش به همراه داشت؟ هزینه‌های اقامت، خوراک، هدایا و گشت‌وگذار در انزلی چه مبلغی شد و از کدام منبع پرداخت شد

شصت و سومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها ۳۱ و ۳۰ خرداد به میزبانی شهر رشت برگزار شد (اینجا بخوانید) و رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور ازجمله تهران، اهواز، کرج، کرمان و برخی دیگر از شهرها در این مجمع دو روزه شرکت کردند.

بررسی روند و تحلیل نتایج حاصل از اجلاس‌های گذشته در راستای انتقال و تبادل تجربیات مجموعه شوراها و مدیریت شهری ازجمله مباحثی است که درروند برگزاری مجمع رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور حائز اهمیت بود.

یقیناً برخی از شهرها در نشست دوروزه مجمع رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور مصوبات و ره‌آوردی داشته‌اند اما با زیرورو کردن جلسات و مصوبات هیچ‌چیز عاید شهر رشت و شهروندان نشده و آنچه به چشم می‌آید نامشخص بودن دستاوردهای این اجلاس دوروزه و با صرف هزینه میلیونی برای این شهر است درحالی‌که انتظار می‌رفت از این مجمع دستاورد و مصوبه‌ای به‌طور اختصاصی نصیب شهر رشت و رشتوندان بشود.

در جریان تشکیل چهار کمیسیون تخصصی مجمع رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور در رشت درنهایت به مباحثی ازجمله توسعه اقتصاد و فرهنگ گردشگری، بررسی اقتصاد شهر هوشمند و دیگر مباحث این‌چنینی برای تمام شهرهای عضو تأکید شد اما هزینه‌ها فقط از جیب شهروندان رشتی صرف شده است.

صرف هزینه‌های میلیونی برای برگزاری مجمع دو روزه رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور در رشت در شرایطی به میزبانی این شهر در ساختمان شورا برگزار شد که ۶ عضو شورای رشت در تمامی جلسات مربوط به آن به دلایلی غائب بودند و شاید بتوان یکی از دلایل غیبت اعضا را عدم برنامه‌ریزی و هماهنگی مناسب در زمان و نوع برگزاری این اجلاس برشمرد.

از جمله سؤالاتی که در خصوص مجمع رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور به میزبانی رشت مطرح می‌شود درواقع علت و انگیزه اصلی برگزاری این مجمع در شرایط حساس اقتصادی حاکم بر مجموعه شهرداری و عایدی آن برای شهروندان رشتی است.

فاطمه شیرزاد، عضو شورای اسلامی شهر رشت طی مصاحبه‌ای در اردیبهشت‌ماه سال جاری بیان کرده بود که برگزاری چنین اجلاس‌هایی نیازمند برنامه‌ریزی بهتر به‌منظور کسب منافع بیشتر برای شهر و شهروندان است و با توجه به اینکه پرداخت حقوق کارگران شهرداری رشت به تعویق افتاده، به‌منظور کسب نتایج بهتر از این اجلاس و عدم تحمیل هزینه مالی به مجموعه شهرداری رشت، بهتر است برگزاری این مجمع به زمان دیگری موکول شود.

از فاطمه شیرزاد باید سوال شود چرا فقط صحبت های پوپولیستی؟ پس علت شرکت در جلسه ای که فقط بار مالی دارد و منافعی برای شهر و شهروندان ندارد چیست؟ 

 

صرف ناهار و بازدید از بزرگ‌ترین آکواریوم خاورمیانه در منطقه آزاد

سید پیام جعفری نیا، مدیر اجرایی اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور در تشریح برنامه‌های دومین روز از برگزاری این مجمع اظهار کرد: بازدید از منطقه آزاد انزلی، صرف ناهار در یکی از رستوران‌های این شهر و بازدید از آکواریوم انزلی ازجمله برنامه‌های دومین روز برگزاری اجلاس رؤسای کلان‌شهرهای کشور در رشت است.

تشریح سین برنامه دوروزه مجمع رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور از زبان مدیر اجرایی این اجلاس شهروندان را به این سؤال وا‌ می‌دارد که چرا چنین مجمعی در رشت برگزار می‌شود اما هزینه‌های گزاف ناشی از گشت‌وگذار میهمانان و سرو غذا در شهر انزلی باید از جیب شهرداری و تک‌تک شهروندان پرداخت شود.

سؤال بعدی و حداقلی شهروندان و افکار عمومی از مسؤولان شهری رشت این است که آیا رشت فاقد مناطق گردشگری و طبیعی بکر بود که مدیران برگزاری این اجلاس در رشت از میهمانان مجمع برای بازدید از آکواریوم انزلی برنامه‌ریزی کردند؟

طبق بررسی‌های انجام‌شده قیمت بلیت بازدید از آکواریوم انزلی برای افراد بزرگ‌سال بالاتر از ۱۲ سال بالغ‌بر ۴۰ هزار تومان است و مسؤولان برگزاری اجلاس مجمع رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور باید پاسخ دهند که این هزینه از کدام منبع و با چه ضرورتی برای این اجلاس دوروزه پرداخت‌شده است و چرا نسبت به بیت‌المال هیچ‌گونه حساسیتی وجود ندارد.

امتناع از اعلام هزینه نهایی پرداخت‌شده در مجمع دوروزه رؤسای کلان‌شهرهای کشور به میزبانی رشت

طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده هزینه اسکان، خوراک، سوغات، بازدید از آکواریوم انزلی و غیره این مجمع دوروزه در رشت حداقل بالغ‌بر یک‌صد میلیون تومان محاسبه‌شده است که به‌منظور تنویر افکار عمومی و شفاف‌سازی پیرامون دستاوردها و هزینه‌های این اجلاس بارها با سید امیرحسین علوی، رئیس شورای شهر رشت که در این مجمع به‌عنوان نائب رئیس مجمع رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها نیز حضور داشت ارتباط گرفته شد اما وی پس از چند بار عدم پاسخگویی، درنهایت با ارسال پیامکی با مضمون (در حال حاضر قادر به پاسخگویی نیستم) و همچنین ارجاع دادن خبرنگار فارس به یکی دیگر از اعضای شورای رشت از پاسخگویی پیرامون دستاوردهای مجمع مشورتی رؤسای کلان‌شهرهای کشور در رشت و هزینه‌های تحمیلی برگزاری آن امتناع کرد.

هزینه ۱۲۰ میلیون تومانی اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور به میزبانی رشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به هزینه‌کردها و دستاوردهای شصت و سومین اجلاس مجمع روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور به میزبانی رشت اظهار کرد: با توجه به تأخیری که در پرداخت اعتبارات دولتی به‌منظور احداث زباله‌سوز در رشت رخ‌داده است در این اجلاس با پیگیری این مبحث در کمیسیون حمل‌ونقل و خدمات شهری شورای رشت مقرر شد این مهم در سطح کلان پیگیری شود و با تأمین اعتبار موردنیاز شاهد تسریع در روند احداث دستگاه زباله‌سوز باشیم.

فاطمه شیرزاد به گسترش حمل‌ونقل شهری و پروژه تراموای رشت در این اجلاس اشاره کرد و گفت: دراین‌باره نیز تأکیداتی انجام شد و طی نشستی که اخیراً شهردار رشت با نوبخت معاون رئیس‌جمهور در تهران و رشت داشته‌اند دراین‌باره نیز قول‌های مساعدی داده شد.

وی با اشاره به مباحثی از جمله پرداخت و افزایش ارزش‌افزوده سهم شهرداری‌ها، پرداخت قدرالسهم حق بلیت اتوبوس‌های شهری توسط دولت در این اجلاس دوروزه بیان کرد: تلاش در راستای گسترش مدل‌های مشارکت شهروندان در تحقق توسعه شهری، تأکید بر ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهر رشت با محوریت شهر خلاق گردشگری، رفع معضلات و چالش‌های موجود در شهر رشت مطروحه در کمیسیون‌های چهارگانه اجلاس از طریق پیگیری مجلس، دولت و شورای عالی استان‌ها و همچنین تسریع در اصلاح و ابلاغ لایحه مدیریت یکپارچه شهری با هماهنگی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دیگر مباحث حائز اهمیتی است که در این اجلاس به آن‌ها تأکید شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت پیرامون هزینه ۱۲۰ میلیون تومانی این اجلاس نیز گفت: این اجلاس در مقایسه با اجلاسی که در دوران فعالیت شورای چهارم رشت برگزار شد هزینه بسیار کمتری به همراه داشت و اعضای شورای رشت نسبت به صرفه‌جویی هزینه‌های این اجلاس و پرهیز از هرگونه ریخت‌وپاش تأکید داشتند.

دستاوردهای مجمع رؤسای کلان‌شهرها در رشت اطلاع‌رسانی شود

عضو شورای اسلامی شهر رشت پیرامون برگزاری مجمع دوروزه رؤسای کلان‌شهرهای کشور در رشت گفت از ریاست و هیئت‌رئیسه شورای رشت انتظار داریم دستاوردهای این اجلاس را به شهروندان و همکاران شورایی اعلام کنند.

اسماعیل حاجی پور درباره هزینه کردهای اجلاس مجمع رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور افزود: در زمان برگزاری این اجلاس خارج از استان حضور داشتم و دراین‌باره اطلاعی ندارم و امیدوارم از این بابت اطلاع‌رسانی لازم صورت بگیرد.

بالغ‌بر دو هفته از زمان برگزاری اجلاس مجمع مشورتی رؤسای کلان‌شهرهای کشور به میزبانی رشت می‌گذرد، اما تاکنون هیچ گزارشی پیرامون دستاوردهای این اجلاس دوروزه که با صرف هزینه میلیونی و در شرایطی که کارگران شهرداری رشت حدود دو ماه است حقوق خود را دریافت نکرده‌اند به اطلاع شهروندان نرسیده است و هیچ‌یک از مسؤولان حاضر به پاسخگویی نیست.

به‌راستی در شرایطی که شهرداری رشت در پرداخت دستمزد کارگران زحمتکش این مجموعه ناتوان مانده است چه اصراری به برگزاری این اجلاس و تحمیل هزینه‌های هنگفت به بدنه شهرداری رشت وجود داشت؟

منتخبان شهروندان رشتی چگونه می‌توانند با رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور پشت میزهای سرو غذا بنشینند و در منطقه آزاد گردشگری کنند اما کارکنان و پرسنل زحمتکشی همچون رفتگران و کارگران ماه‌ها حقوق نگیرند و از تأمین ملزومات اولیه زندگی که اغلب آن‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، بی‌خبر و بی‌توجه باشند و دست به اقدامی بزنند که نتیجه آن برای ذینفعان شهر و شهروندان چیزی جز هزینه در برنداشت باشد.

شفاف‌سازی پیرامون هزینه کردهای مربوط به اجلاس مجمع رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور در رشت و اطلاع‌رسانی بابت دستاوردهای این مجمع دوروزه در راستای حفظ اعتماد مابین شورا و شهروندان از ابتدایی‌ترین انتظارات است که باید مسؤولان برگزاری نسبت به این مهم اقدام کنند.فارس

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=12676

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics