• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
6

هشدار رئیس‌کل دادگستری در مورد بحران پسماند در گیلان

  • کد خبر : 12632
  • 14 تیر 1398 - 19:19
هشدار رئیس‌کل دادگستری در مورد بحران پسماند در گیلان
رئیس‌کل دادگستری گیلان گفت: مشکلات پسماند و رودخانه‌های گیلان یک بحران جدی که در صورت حل نشدن این معضلات، مشکلات متعدد بزرگتری ایجاد می‌شود.

به گزارش گیلان شهر ، احمد سیاوش‌پور ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: رهبر انقلاب در نشست با مسئولان قوه قضاییه به ایجاد تحول در چارچوب اصول اسلام تأکید کردند و همچنین فرمودند که تحول به معنای استفاده از شیوه‌های کارآمد و مؤثر در راستای رفع نقص بسیار ارزشمند است.

سیاوش‌پور با بیان اینکه رهبر انقلاب به احیاء حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم و نظارت بر حُسن اجرای قانون نیز تأکید کردند ابراز داشت: رهبر انقلاب فرمودند که برنامه‌ریزی برای طرح‌های کلان و زمان‌بندی شده در حقیقت ۵۰ درصد کار است مابقی مربوط به تحرک، اقدام و عمل است.

وی با اشاره به اینکه بنابر اصل قانون اساسی، اولویت‌ نخست قوه قضاییه در حقیقت دادرسی عادلانه است گفت: از آنجایی که مردم همواره به مراجع قضایی مراجعه کرده، شکایات خود را مطرح می‌کنند و در این مراجع تقاضای قضاوت عادلانه نیز دارند بنابراین مهمترین مأموریت قوه قضاییه دادرسی عادلانه است.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان به ملزومات دادرسی عادلانه از لحاظ زمان‌بندی، کیفیت و تصمیم‌گیری مطلوب اشاره کرد و  افزود: حدود ‌۳۷۰ نفر قاضی در استان گیلان داریم که در دادسراها، دادگاه‌ها و تعدادی از محاکم تجدید نظر در این استان فعالیت می‌کنند.

سیاوش‌پور با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال ۹۸ حدود  ۷ درصد افزایش پرونده‌های وارده به محاکمه قضایی داشتیم  که نگران‌کننده است ابراز داشت: دستگاه قضایی با همکاری مردم و با تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی درصدد است که این معضل و مشکل را حل کند.

وی با اشاره به حل مشکل مذکور گفت: برای حل این مشکل باید به سراغ روزنه‌هایی که جرم را به وجود می‌آورند و به نوعی تشکیل‌دهنده عناصر جرم در این استان هستند برویم و بخش‌هایی که اختلافات عمومی بین مردم را افزایش می‌دهند به طور جدی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان افزود: بسیار ضروری است که اطلاع مردم نسبت به برخی موارد و مسائل اجتماعی افزایش یابد تا با کوچکترین موضوع گرفتار نشوند و در همان راستا مجبور نشوند تا مدام در دادسراها و مراجع قضایی رفت‌ و آمد کنند.

سیاوش‌پور با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مشکلات و جرائم به حوزه اقتصاد بر می‌گردد اظهار داشت: در رابطه با فرایند اجرای نظارت بر حُسن اجرای قوانین با حساسیت ورود کرده و به شکل مدی در حال پیگیری هستیم.

وی با اشاره به معضل مواد مخدر، بیکاری جوانان و دیگر مشکلات اجتماعی افزود: متاسفانه امروز استفاده ناصحیح از فضای مجازی بسیار مشکل ساز شده است و بسیاری از اختلافات زن و شوهر و خانواده ها و بسیاری از جرایم بی‌بند و باری در راستای استفاده ناصحیح از فضای مجازی است.

سیاوش‌پور افزود: دومین اولویت ما پیشگیری است که در این راستا با دستگاه‌های اجرایی استان گیلان نظیر اداره‌کل آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، بهزیستی منابع طبیعی، جنگل و سایر دستگاه‌ها به طور مرتب جلسه برگزار کرده و مسائل مختلف اجتماعی و مشکلات را بررسی کردیم.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با اشاره به رعایت نکردن قانون توسط برخی افراد ابراز داشت: این گونه موارد در کشور کم نیست که در همان راستا جرم شکل می‌گیرد بنابراین آموزش‌ها، اطلاع رسانی و افزایش آگاهی‌ها نسبت به آنچه را که مردم مرتبط با آن در ارتباط هستند ضرورت دارد.

سیاوش‌پور با اشاره به حقوق عامه که یکی از موارد مورد تأکید رهبر انقلاب نیز بوده است خاطرنشان کرد: حقوق عامه در برگیرنده آن چیزی است که عموم مردم باید از آن بهره‌مند شوند مانند بهداشت، درمان، جاده، جنگل، خیابان که قوه قضاییه متولی مراعات و احیاء این امور است.

وی با بیان اینکه مشکلات پیرامون پسماند در استان گیلان یک بحران جدی است افزود: بسیاری از رودخانه‌های استان گیلان باید مدیریت، لایروبی و مقاوم‌سازی شوند و در صورت حل مشکلات این رودخانه‌ها می‌توان به بهترین نحو از آنها بهره‌مند شد.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با تأکید بر اینکه اگر رودخانه‌های استان درست مدیریت و لایروبی نشوند باعث بروز مشکلات متعدد برای این استان و مردم آن می‌شوند گفت: حدود ۲ هزار آب‌بندان در استان گیلان به عنوان بهترین منابع جمع‌آوری آب وجود دارد.

وی افزود: یکی از مسائل مهمی که در حوزه جنگل‌ها در استان گیلان وجود دارد این است متاسفانه به دلیل برخی ندانم‌کاری‌ها، سودجویی‌ها و برخی بی‌تدبیری‌ها اقدامات متعددی از جمله قاچاق چوب در جنگل‌ها انجام می‌شود که باید به شکل جدی با آن مقابله شود.

انتهای پیام/‌ز

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=12632

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics