• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
3
ورود نخستین محموله دام زنده به شمال کشور

نخستین محموله دام زنده از طریق مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی برای نخستین بار وارد بنادر شمال کشور شد.

  • کد خبر : 12653
  • 14 تیر 1398 - 20:05
نخستین محموله دام زنده از طریق مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی برای نخستین بار وارد بنادر شمال کشور شد.

به گزارش گیلان شهر ، نخستین محموله دام زنده با حضور دکتر رضا مسرور رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی، مدیران کشتیرانی دریایی خزر، مدیران گمرک جمهوری اسلامی و دامپزشکی برای نخستین بار در بنادر شمال کشور از طریق مجتمع بندری کاسپین وارد کشور شد. مدیرعامل سازمان منطقه […]

به گزارش گیلان شهر ، نخستین محموله دام زنده با حضور دکتر رضا مسرور رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی، مدیران کشتیرانی دریایی خزر، مدیران گمرک جمهوری اسلامی و دامپزشکی برای نخستین بار در بنادر شمال کشور از طریق مجتمع بندری کاسپین وارد کشور شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در جریان ورود نخستین محموله دام زنده با اشاره به تأمین کالاهای اساسی اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد تأکید این سازمان به‌منظور تأمین کالاهای اساسی و ایجاد ثبات در بازار داخلی، افزایش تنوع محصولات وارداتی در سطح بنادر منطقه آزاد انزلی (بنادر کاسپین و انزلی) بوده و امروز با ورود نخستین محموله دام زنده به مجتمع بندری کاسپین شرایط لازم برای افزایش تنوع کالاهای اساسی فراهم‌شده است.

رضا مسرور از توجه سازمان منطقه آزاد انزلی به کریدور تجاری چین، قزاقستان، ایران با محوریت بندر کاسپین خبر داد و افزود: این محموله از بندر آکتائو قزاقستان بارگیری شده و در مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی پهلوگیری کرده و پس از انجام معاینات لازم از طریق دستگاه‌های نظارتی وارد بازار مصرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه قرارداد واردات ۵۰ هزار رأس دام زنده از سوی بخش خصوصی در فاز اول منعقدشده است، خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش زمان و هزینه حمل‌ونقل و واردات از طریق کشتی برای تجار، پیش‌بینی می‌شود میزان واردات دام زنده از بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به نقش اساسی این منطقه در جذب سرمایه‌گذاران بیان کرد: با توجه به ایجاد پس‌کرانه مناسب در مجتمع بندری کاسپین و ارائه مزیت‌ها و معافیت‌های قانونی به سرمایه‌گذاران، بستر لازم برای افزایش حضور سرمایه‌گذاران فراهم بوده و در حال حاضر چهار پست اسکله، مخازن روغن و سوخت، سیلوهای گندم و انبارهای سرپوشیده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این منطقه ایجادشده است.

به گزارش گیلان شهر ، نخستین محموله دام زنده از طریق کشتی «سابرینا» متعلق به کشتیرانی دریای خزر وارد بندر کاسپین شد و در حال حاضر ۲۳ فروند کشتی با ظرفیت ۹۵ هزار تن کالا در دریایی خزر فعالیت می‌کنند.

 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=12653

برچسب ها

خبر های مرتبط

24مرداد
روایت دلخوش از خیانت وزارت جهاد کشاورزی؛ در یک فقره ۱۰۹ هزار تن چای وارد کردند
24مرداد
برنامه های دولت در راستای حمایت کشاورزان عملیاتی می شود
در دیدار استاندار گیلان با وزیر جهاد کشاورزی تاکید شد؛

برنامه های دولت در راستای حمایت کشاورزان عملیاتی می شود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics