• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9615
4
احمد سیاوش پور

۱۵ درصد سواحل گیلان اشغال شده است/قوه قضائیه به قاچاق در بحث جنگل رسیدگی کند.

  • کد خبر : 12640
  • 14 تیر 1398 - 19:37
۱۵ درصد سواحل گیلان اشغال شده است/قوه قضائیه به  قاچاق در بحث جنگل  رسیدگی کند.
رئیس کل دادگستری گیلان تاکید کرد: در حوزه سواحل برخی دستگاه ها بخشی از سواحل را گرفته اند بطوریکه ۱۵ درصد سواحل استان اشغال شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد سیاوش پور در سخنرانی پیش از خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت افزود: برای بحث جنگل که درگیر قاچاق و هزاران گرفتاری دیگر است نیز نگرانیم و قوه قضائیه به همه اینها باید رسیدگی کند.

وی دادرسی عادلانه، پیشگیری و حقوق عامه را از اولویت های قوه قضائیه عنوان و تصریح کرد: در سال گذشته ۵۰۰ هزار پرونده وارد دادگستری گیلان شده که در فرآیند دادرسی ۳۷۰ قاضی فعال استان قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه امروز بخشی از مشکلات جامعه به مسائل اقتصادی بر می گردد اظهار داشت: قضاوت همراه با حساسیت، دقت و صحت کار سختیست و امروز دستگاه قضایی با همراهی مردم، پیشگیری و تعامل با دستگاه ها بر بسیاری مشکلات فائق شده است.
وی با بیان اینکه برنامه کلان، مدون و زمانبندی شده ۵۰ درصد کار است تصریح کرد: مابقی کار اقدام و عمل است که می بایست مورد اهتمام مسئولان باشد.
سیاوش پور ادامه داد: اگر زمینه تولید، کار و اشتغال فراهم نباشد، استعدادها به سمت منفی گرایش می یابند و متاسفانه امروز در جامعه ما استفاده نادرست از فضای مجازی موجب بروز جرم است که این مسئله باید مورد توجه دست اندرکاران باشد.
وی گفت: عناوین مجرمانه در کشور زیاد است و دومین اولویت قوه قضائیه پیشگیری است که امروز در تعامل با دستگاه های متعدد همچون دانشگاه ها، آموزش و پرورش، محیط زیست و …آموزش در مسیر قانون، نظم، مسایل حقوقی و زیست محیطی مورد توجه است.
وی بر اولویت حقوق عامه که در برگیرنده مواردیست که مردم از آن بهره مندند نیز تأکید کرد و افزود: قوه قضاییه متولی احیای حقوق عامه است.
سیاوش پور با اشاره به اینکه بحث پسماند و زباله در گیلان امروز به یک بحران تبدیل شده، گفت: کارهایی در زمینه رفع این بحران انجام شده اما بسیار ناقص است و این امر باید مورد اهتمام قوه قضاییه باشد.
رئیس کل دادگستری گیلان گفت: سه شیوه نامه با موضوع ساماندهی ۵۴ رودخانه گیلان، دو هزار آب‌بندان استان و ساماندهی گردشگری در زمینه های فوق ابلاغ شده است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=12640

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics