• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
5
محمدحسین قربانی

منابع طرح تحول سلامت در چارچوب قانونی خود هزینه نشد

  • کد خبر : 12395
  • 09 تیر 1398 - 14:14
منابع طرح تحول سلامت در چارچوب قانونی خود هزینه نشد
نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور منابع طرح تحول سلامت را در چارچوب قانونی خود هزینه نکردند.

به گزارش گیلان شهر :محمدحسین قربانی با بیان اینکه طرح تحول سلامت در مرحله اجرا با مشکلات و چالش‌های فراوانی مواجه شده است اظهار داشت: وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور منابع طرح تحول سلامت را در چارچوب‌های مشخص شده و قانونی خود هزینه نکردند.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایده اجرای طرح تحول سلامت را یکی از بهترین ایده‌ها و برنامه‌های کشور و نظام در زمینه ارائه گسترده و عادلانه خدمات پزشکی و درمانی به جامعه خواند و افزود: امروزه بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از خدمات بیمه سلامت در کشور استفاده می‌کنند که نشانه اثرگذاری مطلوب اجرای این طرح است.

قربانی وجود یکسری افراط و تفریط‌ها در اجرای طرح تحول سلامت را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: از عمده عواقب مخرب این افراط و تفریط‌ها در اجرای طرح تحول سلامت می‌توان به مشکلاتی نظیر عدم پرداخت مطالبات جامعه پزشکی، عدم تحقق منابع مالی، همراه نبودن بیمه‌ها و مشکلاتی از این دست اشاره کرد.

وی عدم پرداخت سرانه بیمه، همراه نبودن صد در صدی بیمه‌ها، میدانی نبودن رؤسای دانشگاه‌های پزشکی و عدم پرداخت کارانه پزشکان را از دیگر معضلات اجرای طرح تحول سلامت دانست و گفت: به عقیده بنده در حالی‌که قانون، فضا و موقعیت بسیار خوبی را فراهم و پیش‌بینی کرده بود ما در اجرای این طرح موفق عمل نکردیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به یکی از عمده‌ترین دلایلی که به عقیده وی طرح تحول سلامت را با چالش جدی مواجه کرده اشاره کرد و بیان داشت: دولت در چهارچوب قوانین در برنامه توسعه ششم و در برنامه جامع طرح تحول سلامت به تعهدات خود در مورد تخصیص منابع لازم برای اجرای این طرح عمل نکرده است.

قربانی عدم اختصاص منابع حاصل از ۱۰ درصد هدفمندسازی یارانه‌ها به طرح تحول سلامت را یکی از بدعهدی‌های دولت در این زمینه اعلام کرد و ابراز داشت: موضوع بعدی که اجرای طرح تحول سلامت را به کلی تحت‌الشعاع قرار داد عملکرد بسیار ضعیف وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر پزشکان اورژانس و پزشکان خانواده کارانه خود را به مدت ۹ ماه دریافت نکرده‌اند تصریح کرد: مردم از جامعه پزشکی انتظارات به حق و مشخصی دارند اما این نحوه مدیریت امور و عدم پرداخت مطالبات جامعه پزشکان، این افراد خدوم را در ارائه خدمات دچار بی‌رغبتی و دلسردی می‌کند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=12395

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics