• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
5

توزیع کارت آزمون سراسری ۹۸ از فردا

  • کد خبر : 12365
  • 08 تیر 1398 - 19:24
توزیع کارت آزمون سراسری ۹۸ از فردا
توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری (کنکور) ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از فردا آغاز می‌شود

به گزارش گیلان شهر :سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به خبرنگاران گفت: کارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org توزیع می‌شود و داوطلبان باید از آن نسخه چاپی (پرینت) تهیه کنند.
توزیع کارت آزمون سراسری ۹۸ از فردا

حسین توکلی افزود: این آزمون پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیر در ۳۸۱ شهرستان و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزاری خواهد شد.

وی گفت: داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی نام نویسی کرده اند باید دو یا سه کارت ورود به جلسه آزمون از سایت اینترنتی یاد شده دریافت کنند.

توکلی افزود: براساس برنامه زمان بندی، آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه و آزمون گروه هنر نیز بعد از ظهر پنجشنبه ۱۳ تیر برگزار خواهد شد.

وی گفت: همچنین آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعد از ظهر جمعه ۱۴ تیر برگزار می‌شود.

توکلی افزود: یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ نفر در آزمون سراسری سال ۹۸ نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ نفر زن و ۴۷۰ هزار و ۱۷۰ نفر مرد هستند.

وی گفت: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ داوطلب، در گروه آزمایشی علوم تجربی ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ داوطلب در گروه آزمایشی هنر ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۱۰ هزار و ۸۷ نفر نام نویسی کرده اند.

توکلی افزود: در این آزمون ۵۷۷ هزار و ۲۵۵ داوطلب دارای دیپلم نظام جدید ۳-۳-۶ و ۵۴۱ هزار و ۷۶۰ داوطلب دارای دیپلم ۴ ساله نظام آموزش متوسطه و یا مدرک پیش دانشگاهی هستند.

وی گفت: با توجه به اینکه همه داوطلبان می‌توانند علاوه بر شرکت در گروه آزمایشی اصلی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی نیز نام نویسی کنند، بنابراین برای یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۱۲۴ داوطلب کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.

سخنگوی سازمان سنجش کشور افزود: نتایج اولیه این آزمون دهه اول مرداد اعلام می‌شود و داوطلبان پس از آن باید برای انتخاب رشته‌های دانشگاهی اقدام کنند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=12365

برچسب ها

خبر های مرتبط

31فروردین
پروازهای فرودگاه‌های کشور در حال عادی هستند
30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics