• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
5

توزیع کارت آزمون سراسری ۹۸ از فردا

  • کد خبر : 12365
  • 08 تیر 1398 - 19:24
توزیع کارت آزمون سراسری ۹۸ از فردا
توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری (کنکور) ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از فردا آغاز می‌شود

به گزارش گیلان شهر :سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به خبرنگاران گفت: کارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org توزیع می‌شود و داوطلبان باید از آن نسخه چاپی (پرینت) تهیه کنند.
توزیع کارت آزمون سراسری ۹۸ از فردا

حسین توکلی افزود: این آزمون پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیر در ۳۸۱ شهرستان و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزاری خواهد شد.

وی گفت: داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی نام نویسی کرده اند باید دو یا سه کارت ورود به جلسه آزمون از سایت اینترنتی یاد شده دریافت کنند.

توکلی افزود: براساس برنامه زمان بندی، آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه و آزمون گروه هنر نیز بعد از ظهر پنجشنبه ۱۳ تیر برگزار خواهد شد.

وی گفت: همچنین آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعد از ظهر جمعه ۱۴ تیر برگزار می‌شود.

توکلی افزود: یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ نفر در آزمون سراسری سال ۹۸ نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ نفر زن و ۴۷۰ هزار و ۱۷۰ نفر مرد هستند.

وی گفت: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ داوطلب، در گروه آزمایشی علوم تجربی ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ داوطلب در گروه آزمایشی هنر ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۱۰ هزار و ۸۷ نفر نام نویسی کرده اند.

توکلی افزود: در این آزمون ۵۷۷ هزار و ۲۵۵ داوطلب دارای دیپلم نظام جدید ۳-۳-۶ و ۵۴۱ هزار و ۷۶۰ داوطلب دارای دیپلم ۴ ساله نظام آموزش متوسطه و یا مدرک پیش دانشگاهی هستند.

وی گفت: با توجه به اینکه همه داوطلبان می‌توانند علاوه بر شرکت در گروه آزمایشی اصلی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی نیز نام نویسی کنند، بنابراین برای یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۱۲۴ داوطلب کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.

سخنگوی سازمان سنجش کشور افزود: نتایج اولیه این آزمون دهه اول مرداد اعلام می‌شود و داوطلبان پس از آن باید برای انتخاب رشته‌های دانشگاهی اقدام کنند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=12365

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics