• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
4
کدخدایی در نشست خبری:

شورای نگهبان برای کسی فرش قرمز پهن نمی‌کند/ قانون ملاک این شورا در تأیید یا رد صلاحیت‌هاست

  • کد خبر : 13133
  • 22 تیر 1398 - 14:14
شورای نگهبان برای کسی فرش قرمز پهن نمی‌کند/ قانون ملاک این شورا در تأیید یا رد صلاحیت‌هاست
سخنگوی شورای نگهبان گفت: این شورا برای کسی فرش قرمز پهن نمی‌کند و تحت تأثیر موضع‌گیری‌های جریانات سیاسی قرار نمی‌گیرید.

به گزارش گیلان شهر ، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود ضمن تبریک سالروز تشکیل شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته شده اصلاح طلبان در مذاکرات با شورای نگهبان خواسته‌اند تا ۸۰ درصد افراد جریان اصلاح طلب تأیید صلاحیت شوند، گفت: معیار شورای نگهبان اجرای مُر قانون است، این شورا برای ورود کسی تضمین نمی‌دهد و نه برای کسی فرش قرمز می‌اندازد؛ ملاک شورای نگهبان برای تأیید یا رد صلاحیت‌ها قانون است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه ارزیابی شما نسبت به عملکرد دوره دهم مجلس چیست و اینکه شورای نگهبان در تأیید صلاحیت‌ها ملاکش افراد حزبی خواهد بود، اظهار کرد: اظهار نظر نسبت به عملکرد مجلس دهم اکنون زود است و برای تأیید صلاحیت‌ها اجرای قانون و شرایط به صورت کامل در قانون مشخص شده است.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه صادقی نماینده تهران پیش از این اعلام کرده در مسجدی ۲۰۰ میلیون تومان پول دریافت می‌شده تا برخی کاندیدا‌ها تأیید صلاحیت شوند و نظر شما نسبت به این موضوع چیست، بیان کرد: بنده پاسخ این صحبت آقای صادقی را در فراکسیون داده‌ام و گفتم اگر مدارکی دارید به دستگاه‌های نظارتی ارائه کنید.

وی افزود:، اما اکنون سه سال از زمان این گفت‌وگو با این نماینده در فراکسیون گذشته است و وی هیچ مدارکی ارائه نکرده است، لذا می‌توان گفت که صادقی اهداف دیگری دارد و ما هم شکایت کرده‌ایم که در حال بررسی است.

کدخدایی در واکنش به برخی اظهارنظر‌ها درباره اینکه گزارش انتخابات سال ۸۸ از سوی آرشیو شورای نگهبان حذف شده و برخی با استناد به آمار‌های گزینشی علیه شورا هجمه می‌کنند، گفت: این ادعا‌های مضحک قابل پاسخ نیست، زیرا حرف‌ها بی اساس و پایه گفته می‌شود پیش از این هم روابط عمومی شورای نگهبان توضیحات کافی را ارائه کرده است.

سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: نظر شورای نگهبان قاطع، پایانی و ختم کلام است و اگر شخصی حرفی نسبت به این مسائل دارد مدارک خود را ارائه کند در غیر این صورت این سخنان قابل پاسخ نیست.

وی در ادامه درباره انتخابات به صورت الکترونیکی هم اظهار کرد: برای انجام انتخابات به صورت الکترونیکی اقدامات خوبی در حال انجام است و ما از لحاظ فنی با وزارت کشور این مسائل را پیش می‌بریم اگرچه احراز هویت‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

کدخدایی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه در هفته‌های اخیرهجمه‌هایی علیه وزارت امور خارجه و دولت انجام شده آیا از نظر شما فیلم سازان اجازه دارند درباره شورای نگهبان هم فیلم بسازند، بیان کرد: فیلم سازان هرچه خواستند بسازند همچنان که ادعا‌های مزخرفی که اکنون دارد علیه شورای نگهبان صورت می‌گیرد.

سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به سوال دیگری درباره اینکه برخی اعلام می‌کنند نیت شورای نگهبان برای الکترونیکی کردن انتخابات برای آن است که میزان مشارکت پایین مردم را در انتخابات آینده بالا نشان دهند، گفت: اگر بگوییم انتخابات به صورت الکترونیکی انجام بشود می‌گویند چرا و اگر بگوییم انتخابات به صورت الکترونیکی انجام نشود باز هم می‌گویند چرا؛ مردم مطمئنا در اسفند ماه پاسخ محکمی به این یاوه گویی‌ها خواهند داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه یکی از نمایندگان ادوار گفته است که در انتخابات رأی هر معتادی ۲۰۰ هزار تومان خریداری شده و نظر شما نسبت به این موضوع چیست، اظهار کرد: اگر مطلبی باشد حتما بررسی می‌شود، زیرا خرید و فروش رأی جرم بوده و به قوه قضاییه ارسال می‌شود، اما اینکه هرکسی از ظن خود صحبتی می‌کند دیگر ما چه بگوییم؟

کدخدایی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از رسانه‌ها درباره اینکه چرا یکی از نمایندگان اصولگرایای مجلس (محمد دهقان) به عنوان حقوقدان معرفی شده آ‌یا نباید اعضای شورا فراجناحی اظهارنظر کنند، تصریح کرد: درباره این سوال نمی‌توانم پاسخی دهم، زیرا رئیس قوه قضاییه اعضای حقوقدان را معرفی می‌کند، اما هرکسی که عضو شورای نگهبان شود باید فارغ از نظرات شهری و جناحی تصمیم گیری کند.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین در واکنش به اظهارات وزیر کشور درباره اینکه افراد مسئله دار در انتخابات مجلس وارد نشوند هم گفت: شورای نگهبان بر اساس سه معیار نداشتن مفاسد اقتصادی، اخلاقی و ضدیت با حاکمیت افراد را بررسی و آن‌ها را رد یا تأیید صلاحیت می‌کند، لذا قوانین و چارچوب کاملا مشخص است.

 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=13133

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics